Canon bytter servicepartner i Norge

Oslo, 7. desember 2022 – Canons høyeste prioritet er å gi kundene førsteklasses kundeservice. Produkter av høy kvalitet krever service og reparasjoner av høy kvalitet. Fra 1. januar 2023 bytter Canon servicepartner i Norge.

I løpet av det siste tiåret har tallet på reparasjoner vært synkende. Dette skyldes blant annet kamerasalget i markedet og at nye teknologier gjør produktene mer holdbare, noe som reduserer behovet for mekanisk vedlikehold. Dette er årsakene til at Canon har besluttet å sentralisere service- og kundestøttetilbudet i et spesialisert Canon Professional Service Center (PSC).

PSC ble etablert som et ekspertsenter i Gøteborg i 2014 og er et av Canons egne servicesteder. Her er nødvendig kompetanse, spesialutdannede teknikere og utstyr til avanserte og spesialiserte tester og kalibrering samlet. Det investeres i PSC for å sikre at servicen som utføres på et bredt spekter av Canon-produkter, oppfyller de nyeste fabrikkstandardene og ikke minst kundens forventinger.

Med denne endringen opprettholdes et høyt service- og støttenivå til kunder i Norge. Ved behov for reparasjon eller service, kan kunder levere inn utstyret til forhandleren de kjøpte det hos. Produkter kan også leveres inn på hovedkontoret til Canon Norge eller man kan sende inn en serviceforespørsel på Canon Norges nettside for kundeservice. På denne siden følger man instruksjonene (enten som kunde med Canon ID-konto eller som gjestebruker) for å sende inn opplysninger om forespørselen og for å få en gratis sendingsetikett som sender produktene til Canon Professional Service Center via Canon Norges hovedkontor. Når Canon har mottatt kundens forespørsel, kan kunden følge med på statusen og ta nødvendige beslutninger, for eksempel godkjenne et pristilbud. Kundestøttereisen er lagt opp for å være rask og enkel med raske reparasjonstider.

Du finner Canons nettside for kundestøtte her: https://www.canon.no/support/consumer_products/contact_support/

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte PR-kontakt Siw Holmgren siw.holmgren@canon.no +47 934 663 55