Canon styrker utvalget av integrerte etterbehandlingsløsninger for A4 i liggende format

Canon utvider i dag utvalget av integrerte etterbehandlingsløsninger til de tonerbaserte digitale trykkpressene imagePRESS V1000 og V1350 med BML5000 fra Plockmatic.

BLM 5000 series FRT 02_cropped

Canons digitale fargetrykkpresse imagePRESS V1000 utstyrt med heftemodulen BLM5050 fra Plockmatic

BML5000 er tilpasse til kunder med middels til høyt produksjonsvolum, og gir mulighet til å produsere magasiner, tidsskrifter, produktbrosjyrer mm i liggende format i A4 og alle andre standard formater. Maksimal produktstørrelse er 305x310 mm. Maskinen produserer hefter med firkantet rygg og har trimming av tre sider på produktet. BLM5000 fås i to versjoner – en for 50 ark og en for 35 ark. BML5000 kan også leveres med 4 stiftehoder for «2-opp produksjon», og med mulighet for å produsere med løkkestift.  Dette gir grafiske virksomheter flere produksjonsmuligheter, og da særlig de som produserer lange bannere på imagePRESS.

BLM5000 slår følge med Plockmatic BLM 550+ og BLM 50/35 i utvalget av avanserte tredjepartsløsninger for etterbehandling som Canon tilbyr, og gjør det mulig å skape skreddersydde automatiserte -produksjonsløsninger. Integreringen av disse systemene gir også grafiske virksomheter mulighet til å tilby et bredere produktspekter, noe som generer vekstmuligheter.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Print hos Canon Europa sier: «Grafiske virksomheter er stadig på jakt etter nye muligheter for å produsere profesjonelle produkter i mindre opplag, samtidig som de opprettholder eller øker lønnsomheten og produktiviteten. Dette krever en effektiv produksjon, og her er kostnadseffektive integrerte etterbehandlingsløsninger en viktig suksessfaktor. Canon sin nye imagePRESS-V-serie støtter et omfattende utvalg medier, fra 60 g/m2 til 500 g/m2 og levere eksepsjonell bildekvalitet. Med lanseringen av den nye BLM5000-serien utvides mulighetene for automatisert produksjon i imagePRESS-serien med produkter i liggende format – et format som er etterspurt til produktbrosjyrer, prospekter og bruksanvisninger mm.»

BLM5000-serien tilgjengelig via Canons salgskontor i EMEA-regionen og kan integreres med imagePRESS V1000 og V1350.