Canon lanserer sitt første karbonnøytrale tekniske storformatpapir for arkitekt-, ingeniør-, bygg- og produksjonsvirksomheter

Oslo – Canon lanserer Red Label Zero FSC® og Recycled White Zero FSC®, de første karbonnøytrale storformatpapirene beregnet på arkitekt-, ingeniør-, bygg- og produksjonvirksomheter. Begge produktene er FSC-sertifisert (FSC-C008945) og 100 prosent karbonnøytrale.

Imaging Supplies_RL.jpg

Canon Red Label Zero FSC® og Recycled White Zero FSC® er karbonnøytrale tekniske storformatpapir til arkitekt-, ingeniør-, bygg- og produksjonsvirksomheter

Two construction workers take sustaibability to the next level.

Papirene er kompatible med Canons ColorWave-, PlotWave- og imagePROGRAF-serier

Red Label Zero FSC® og Recycled White Zero FSC® er EU Ecolabel-sertifisert. Det betyr at en uavhengig part har verifisert at disse produktene har lav miljøpåvirkning i hele livssyklusen. Red Label Zero FSC® er tilgjengelig i 30 varianter, inkludert ISO (DIN)- og ANSI-formater. Red Label Zero FSC®, med en vekt på 75 g/m2, fås i ulike bredder fra 210 til 1067 mm og på ruller med 175 og 200 meter. Bestiller du en pall, kan den også leveres uemballert om du vil redusere emballasje- og avfallsmengden ytterligere.

Recycled White Zero FSC® er litt tyngre med 80 g/m2, og fås i ulike bredder fra 297 til 914 mm og på ruller med 150 meter. Papiret er fremstilt av 100 prosent resirkulert papir fra konsumentmarkedet, noe som gjør det til et ideelt valg for virksomheter som er opptatt av bærekraft. Begge papirene er kompatible med Canons ColorWave-, PlotWave- og imagePROGRAF-serier, samt andre skrivermerker på markedet, noe som gjør det til et fleksibelt valg for arkitekt-, ingeniør-, bygg- og produksjonvirksomheter.

Canon samarbeider utelukkende med leverandører som oppfyller de høyeste standardene innen bærekraft og er FSC®-sertifisert (Forest Stewardship Council). Vi jobber kontinuerlig for å forbedre produksjonsprosessene våre for å minimere CO2-utslippet. Canon har også jobbet for å redusere antallet transportetapper for å ytterligere senke karbonutslippet i hele forsyningskjeden, fra papirfabrikk til sluttkunde/forhandler. Eventuelle resterende karbonutslipp i prosessen blir kompensert i anerkjente prosjekter for klimakompensasjon gjennom ClimatePartner, som jobber internasjonalt med utslippsreduserende prosjekter, for eksempel vannkraft og vindkraft.

Maurice Pardoel, Director Product Line Management & Operations hos Canon Europa – Imaging Supplies, sier:  «I Canon har vi fokus på bærekraft i alle våre produktsegment. Vi jobber for å redusere vårt eget karbonfotavtrykk, men også for å hjelpe kundene våre med å redusere sin miljøpåvirkning. Vi er derfor veldig glade for å kunne lansere våre første karbonnøytrale tekniske storformatpapir for arkitekt-, ingeniør-, bygg- og produksjonsmarkedet. Gjennom samarbeidet vårt med ClimatePartner har vi kunnet utvide utvalget av karbonnøytralt papir, støtte klimaprosjekter for å kompensere for utslipp og tilby et mer miljøvennlig alternativ til våre storformatkunder, i tråd med deres bærekraftmål.»

Canon har samarbeidet med ClimatePartner siden 2012 for å tilby karbonnøytrale papir til kontorskrivere, som Black Label Zero, Top Colour Zero og Recycled White Zero. De siste årene har Canon Black Label Zero vært Canons mestselgende kontorpapir i Europa, noe som viser den økende etterspørselen etter bærekraftig kontorpapir. Red Label Zero FSC® og Recycled White Zero FSC® blir en del av Imaging Supplies’ utvalg av bærekraftige karbonnøytrale papir. Dette papirutvalget støtter bærekraftig skogbruk, minimerer karbonfotavtrykket, reduserer energisløsing og energiforbruk, samt fremmer resirkulering av materialer.

Red Label Zero FSC® og Recycled White Zero FSC® kan kjøpes hos Canons salgsorganisasjon, forhandlere og i Canons nettbutikk.