Canon mottar syv utmerkelser fra PRINTING United Alliance

Oslo, 4. september 2023 – Canons teknologier for storformatproduksjon mottar nok en gang anerkjennelse i den årlige konkurransen PRINTING United Alliance Pinnacle Awards – med seks Pinnacle Product Awards og en Pinnacle Technology Award. Colorado M-serien gikk seirende ut i kategorien Roll-to-Roll/Hybrid/Flatbed New Technology, mens Arizona 135 GT, 1380 GTF, 1380 XTF, 2380 GTF og 2380 XTF gjorde rent bord i samtlige av fem UV/Latex Flatbed-kategorier. Canon vant dessuten Pinnacle Technology Award for sitt unike hvite UVgel-blekk som nylig ble lansert.

3109_Pinnacle23_Product_Award_badge

Pinnacle Product Award 2023-emblem

Canon Colorado 030223-080

Colorado M-serien med hvitt UVgel-blekk

Canon Arizona 1300 series with FLOW technology

Arizona 1300 XTF

Konkurransen PRINTING United Alliance er åpen for alle leverandørmedlemmer i PRINTING United Alliance, og konkurransen vurderer produkter som er kommersielt tilgjengelige i 2023. Årets jury bestående av godt kvalifiserte eksperter fra trykkeribransjen, vurderte over 160 bidrag fordelt på 58 kategorier.

Colorado M-serien og UVgel-blekket imponerte Pinnacle Awards-juryen

I mars 2023 lanserte Canon den prisbelønte Colorado M-serien, en modulbasert rullmatet storformatskriver med to hastighetskonfigurasjoner og mulighet for hvitt UVgel-blekk. Serien er basert på en grunnmodell som kan konfigureres etter kundenes behov. Maskin- og programvaren kan også enkelt oppgraderes hos kunden, slik at brukerne tilpasser skriveren etter hvert som behovene endrer seg. Brukerne kan også dra nytte av UVgel-blekkets unike fordeler og produsere et større utvalg av produkter ved å bruke det prisvinnende hvite UVgel-blekket. UVgel-blekkets unike egenskaper betyr heldekkende, ugjennomsiktige hvite flater med færre skriverhodepasseringer, færre produksjonsproblem, mindre dyserengjøring og annet vedlikehold som gjerne forbindes med hvitt blekk. Resultatet er stabil og problemfri produksjon med minimalt svinn og optimalisert produktivitet.

Colorado M-serien har siden lanseringen gitt mange brukere mulighet til å øke produksjonsvolumet og utvide produkttilbudet, for eksempel til interiørdekor. Det hvite blekket og mulighet for utskrift i flere lag, åpner også nye muligheter innen f.eks. detaljhandelen og i opplevelsessenter.

Arizona vinner fem Pinnacle Product Awards

I år vant Arizona-serien samtlige fem UV/Latex Flatbed-kategorier.

Arizona 135 GT –UV/Latex Flatbed (under 100 000 dollar)
Arizona 1380 GTF – UV/Latex Flatbed (100 000–200 000 dollar)
Arizona 1380 XTF – UV/Latex Flatbed + White (100 000–200 000 dollar)
Arizona 2380 GTF – UV/Latex Flatbed (200 000–500 000 dollar)
Arizona 2380 XTF – UV/Latex Flatbed + White (200 000–500 000 dollar)

Canon har i løpet av de tre siste årene videreutviklet Arizona-utvalget, blant annet med nyvinninger i Arizona 2300-serien i 2020, lanseringen av Arizona 135 i 2021 og lanseringen av FLOW-teknologi for Arizona 1300-serien i 2023.

Arizona-serien er utviklet for å støtte industrielle produktivitetsstandarder og øke oppetiden med automatiserte forbedringer som gir minimalt vedlikehold. De nyeste Arizona-modellene har tredje generasjon av den prisbelønte VariaDot-teknologien som gir trykk av høy kvalitet. Og med FLOW-teknologien, en innovasjon fra Canon som kombinerer luftstrømsteknikk og sonefritt utskriftsbord elimineres behovet for maskering eller teiping.. Det gjør det raskere og enklere å veksle mellom ulike formater og former, noe som gir en betydelig tidsbesparelse.

Mathew Faulkner, EMEA Director, Marketing and Innovation, Wide Format Printing Group hos Canon Europe: «Vi er utrolig glade for at vi nok en gang mottar flere utmerkelser av PRINTING United Alliance, og det er ekstra givende å få anerkjennelse i så mange ulike kategorier. Canons forskning og utvikling i det grafiske storformatmarkedet drives fremover av behovene hos kundene våre, som vi hele tiden forsøker å lære av. Utmerkelsene er et bevis på at vi lykkes med denne kundesentrerte tilnærmingen og bekrefter effekten våre innovative løsninger har i kundenes virksomheter. Vi er overbeviste om at produktseriene Colorado og Arizona vil fortsette å gi brukerne mulighet til å øke fortjenesten og styrke tilbudet sitt med nye produkter, samt åpne for nye og spennende markedsmuligheter innen blant annet interiørdekor, skilt og emballasje».

Hvis du vil vite mer om Colorado M-serien, kan du se https://www.canon.no/business/products/wide-format-printers/colorado-m-series/

Hvis du vil vite mer om Arizona-serien, kan du se https://www.canon.no/business/products/wide-format-printers/uv-flatbed/