Nye PIXMA PRO-200 – A3+ fotoskriver med strålende farger og kreative muligheter

Oslo, 22. oktober 2020 – Canon lanserer i dag PIXMA PRO-200 – en rask, lett og kompakt A3+ fargeskriver som er et utmerket valg for fotoentusiaster som ønsker å ta steget inn i fotoutskriftens verden. PIXMA PRO-200 er kompatibel med en rekke papirtyper i ulike formater og teksturer og skriver ut i flotte farger fra smarttelefon, nettbrett og datamaskin.

Den nye skriveren som erstatter PIXMA PRO-100S, skriver ut opptil A3+ og er utstyrt med fargestoffbasert blekk i 8 farger som gir utskrifter med eksepsjonelt dyp sort og klare farger. Med utskrift på kun 90 sekunderi gir PIXMA PRO-200 en sømløs arbeidsflyt og forvandler bildene dine til håndfaste fotoutskrifter på et øyeblikk. Skriveren har skjerm på 3 tommer og brukervennlig grensesnitt der du enkelt styrer utskriftsprosessen. PIXMA PRO-200 byr også på en rekke utskriftsalternativer, blant annet Canon Professional Print & Layout som effektiviserer hele prosessen fra opptak til utskrift.

Intense farger og høy utskriftskvalitet

PIXMA PRO-200 representerer et stort steg fra forgjengeren og er et uunnværlig verktøy for fotografer som vil ha levende fotoutskrifter i klare farger til ulike formål, for eksempel gaver eller mer kunstneriske prosjekter. Canon har utvidet fargeskalaen for PIXMA PRO-200 som kan skilte med nytt fargestoffbasert blekksystem i åtte farger som gir strålende fotoutskrifter med vakre fargetoner. Den nye A3+-skriveren har forbedret fargeomfang på tre områder – rødt, blått og sort. Det betyr enda mer iøynefallende fotoutskrifter, også i A3+-format.

Praktisk utskrift du kan stole på

Den utrolig lette skriveren veier kun 14,1 kilo og er 15 prosent mindre enn forgjengeren, noe som gjør den til en perfekt bordskriver hjemme eller i et lite studio. PIXMA PRO-200 har praktisk design med ny integrert LCD-skjerm på 3 tommer, der du raskt kan sjekke blekknivå og andre skriverinnstillinger mens du jobber. I tillegg til praktisk betjening sørger PIXMA PRO-200s lynraske utskriftshastighet for at du kan produsere fotoutskrifter med høy kvalitet på en effektiv måte.

Med komplett programvarestøtte for Canons Professional Print & Layout som følger med PIXMA PRO-200 kostnadsfritt, kan du avstemme fargene på skjerm og utskrift for naturtro bilder. PIXMA PRO-200 har også støtte for mobiltilkobling og Wi-Fi som gjør det enklere enn noen gang å skrive ut fra ulike enheter. Funksjonen for korrigering av skjevt papir sørger for at hvert enkelt ark er riktig justert, inkludert kunstpapir, slik at du er sikret riktig utskrift hver gang.

Ta kreativ kontroll

PIXMA PRO-200 skriver ut kantløse utskrifter på både kunstpapir og blankt papir, og gir deg profesjonelle utskrifter på en enkel måte. Skriveren støtter papir fra både Canon og andre produsenter i en rekke formater opptil A3+ samt egendefinerte lengder på opptil 99 cm. Gled deg over større kunstnerisk og kreativ frihet med mulighet til å skrive ut på kunstpapir, blanke medier og Canons nye papir Premium Fine Art Rough (FA-RG1). Du kan også laste ned ICC-profiler fra populære papirprodusenter for å ta utskriften til neste nivå. Fra nettstedet Creative Park kan du også laste ned maler til for eksempel gratulasjonskort, og utfolde deg kreativt på ny måter. PIXMA PRO-200 er kompatibel med flere tredjepartsprogrammer, inkludert Adobe Lightroom og Photoshop gjennom Canon Professional Print & Layout-programtillegg.

Du finner mer informasjon om PIXMA PRO-200 på: https://www.canon.no/printers/professional-photo-printers/a3-printers/

PIXMA PRO-200 – nøkkelfunksjoner:

• Kompakt skriver
  • Høy utskriftshastighet
  • 3-tommers skjerm med brukergrensesnitt
  • Kantløs utskrift opptil A3+-format på blankt papir og kunstpapir
  • Chroma Life 100+-blekksystem – ny sammensetning
  • Automatisk korrigering av skjevhet
  • Canon Professional Print & Layout
  • PictBridge WLAN
  • System for optimal bildegenerering (OIG System)
  • Støtte for et stort utvalg medier og formater

1 Fotoutskriftshastigheten er basert på standardinnstillingen med ISO/JIS-SCID N2 på Canon Pro Platinum-papir i A3+-format med kant.