CANON LANSERER NY SERIE MED NYRENOVERTE MULTIFUNKSJONSSKRIVERE FOR BÆREKRAFTBEVISSTE BEDRIFTER

Oslo, 26. januar 2021: Canon lanserer i dag nye tilskudd i utvalget av nyrenoverte enheter – imageRUNNER ADVANCE EQ80 4200-serien og 6275i. De nye modellene har den robuste produktiviteten og sikkerhetsstandardene som kjennetegner andre generasjon av imageRUNNER ADVANCE-teknologien. Skriverne gir organisasjoner mulighet til å velge bærekraftig og bidra aktivt til en sirkulær økonomi, samtidig som de får den samme konsekvente kvaliteten og påliteligheten som fra en ny Canon-skriver. EQ80-serien som er utviklet gjennom to tiår med forskning og forbedring, integreres sømløst på arbeidsplassen og leverer effektiv utskrift og skanning.

Ingen kompromiss

Ifølge FN ble det i 20191 generert 50 millioner tonn  e-avfall på verdensbasis, og hvis denne trenden fortsetter, vil det årlige nivået trolig nå 120 millioner tonn innen 2050. Bedrifter over hele verden møter disse advarslene med å etablere egne bærekraftsmål og -kvoter. Canons nyeste produkttilbud gir dem mulighet til å nå disse målene uten at det går på bekostning av kvalitet, sikkerhet eller funksjonalitet.

I motsetning til renoverte bruktenheter som kun gir bruktgaranti og varierer i kvalitet avhengig av tilstanden på den opprinnelige maskinen, så består EQ80-serien av bestselgende modeller som hentes fra markedet. Modellene demonteres fullstendig før de settes sammen på nytt med opptil 80 prosent gjenbruksdeler som har gjennomgått grundig testing og rengjøring. Det vil si at de nyrenoverte enhetene er så gode som nyproduserte maskiner, men bruker opptil 80 prosent mindre råmaterialer og gir 80 prosent lavere karbonutslipp2 sammenlignet med helt nye produkter.

Alt som forventes av en kontorskriver

De robuste nye imageRUNNER ADVANCE EQ80-enhetene egner seg i en rekke kontormiljøer, inkludert offentlig sektor, biblioteker og utdanningsinstitusjoner, og produserer store volumer på en pålitelig og effektiv måte. EQ80 4200 skriver ut opptil 48 sider og skanner opptil 51 bilder i minuttet, mens EQ80 6275i skriver ut opptil 75 sider i minuttet.

uniFLOW Online Express gir enkel tilgang til skyen og mulighet til å spore utskrifts-, skanne- og kopieringskostnader eksternt, noe som er et stort pluss på dagens og morgendagens hybride arbeidsplasser. Med mulighet til å oppgradere til uniFLOW Online kan brukerne optimalisere arbeidsflytene fra en sentral skybasert lokasjon og få fordelen av å kunne jobbe når og hvor som helst.

I tillegg sørger forbedrede sikkerhetsfunksjoner som brukerautentisering, sikker utskrift og avdelings-ID, for at skriverne både kan brukes som frittstående enheter og integreres sømløst i en sammensatt maskinpark. Enhetene leveres også med Canons kvalitetsgaranti og garanti som for nyproduserte enheter.

«Hos Canon har vi alltid vært bevisst på at vi har et samfunns- og miljøansvar. Canons bedriftsfilosofi bygger på det japanske ordet «Kyosei» som betyr å leve og arbeide sammen for et felles gode, er etset dypt inn i målene, verdiene og virksomhetsdriften vår», sier Taz Nakamasu, Executive Vice President for B2B Document Solutions hos Canon Europa. «Nå som klimaendringer tar stadig større plass på den internasjonale agendaen, har det aldri vært viktigere å kunne tilby kundene miljøvennlige kvalitetsløsninger

«Bedriftene bør ikke måtte velge mellom bærekraft eller funksjonalitet», fortsetter Taz Nakamasu. «Det å bidra til effektiv arbeidsflyt hos kundene har alltid vært en prioritet hos Canon, og derfor garanterer vi at EQ80-serien fungerer like bra som splitter nye enheter, oppfyller strenge standarder og leveres med fabrikkgaranti. Den nye serien følger Canons prinsipper om produktivitet, fleksibilitet og brukervennlighet, noe som betyr at den kan integreres sømløst med resten av produktutvalget vårt.»

«Vi vet at bærekraft handler om mer enn et fokus på miljøet. Det handler også om å fremtidssikre bedriften din. Med forbrukere som i stadig større grad vil ha tjenester og produkter fra organisasjoner som viser at de tar samfunnsansvar på alvor, er det ingen overraskelse at så mange bedrifter ønsker å tilføre mer miljøvennlig løsninger i den daglige driften. Vi har utviklet denne serien med kundene i tankene for å sikre at de kan opprettholde produktiviteten og effektive arbeidsflyter, møte kundenes behov og også gjøre en forskjell i et større perspektiv.»

Merknader:

imageRUNNER ADVANCE EQ80 4200-serien er tilgjengelig i EMEA fra januar 2021.
imageRUNNER ADVANCE EQ80 6275i er tilgjengelig i EMEA fra mars 2021.

Tekniske spesifikasjoner: imageRUNNER ADVANCE EQ80 4200-serien

• Format: Sort-hvitt A3
  • Utskriftshastighet: 25–45 sider i minuttet (A4)
  • Skannehastighet: Opptil 51 sider (A4, enkeltsidig)
  • Papirkapasitet (maks): 2 280 ark
  • Oppvarmingstid: 10 sekunder eller mindre (i Quick Start-modus)
  • Skriverspråk: UFRII, PCL5e/6
  • Utskriftsoppløsning: 1 200 x 1 200 dpi / 600 x 600 dpi
  • Etterbehandling: Sortering, gruppering, stifting (med innvendig etterbehandler)
  • Støttede filtyper: JPEG, TIFF, PDF*, XPS**

* kun støtte for PDF-utskrift fra nettsteder
** med tillegg

Tekniske spesifikasjoner: imageRUNNER ADVANCE EQ80 6275i

• Format: Sort-hvitt A3
  • Utskriftshastighet: 75 sider i minuttet (A4)
  • Skannehastighet: Opptil 120 sider (A4, enkeltsidig)
  • Papirkapasitet (maks): 4 200 ark
  • Oppvarmingstid: 7 sekunder eller mindre (i Quick Start-modus)
  • Skriverspråk: UFRII, PCL5e/6 (valgfritt - Adobe® PostScript 3™)
  • Utskriftsoppløsning: 1 200 x 1 200 dpi / 600 x 600 dpi
  • Etterbehandling: Sortering, gruppering, offset, stifting, ryggstifting, hulling (med etterbehandlere)
  • Støttede filtyper: TIFF, JPEG, PDF, XPS

1 https://unu.edu/media-relations/releases/global-e-waste-surging-up-21-in-5-years.html#info
2 Karbonutslippet er beregnet fra produksjonstrinnet i produktets livssyklus.