CANON LANSERER imageRUNNER C1530-SERIE – UTVIKLET FOR SAMARBEID I EN HYBRID ARBEIDSHVERDAG

Oslo 15. mars 2021: Canon lanserer i dag imageRUNNER C1530-serien som er utviklet for samarbeid og digital transformasjon i dagens hybride arbeidshverdag hvor flere jobber fra eksterne lokasjoner. Mange bedrifter evaluerer nå rollen til det tradisjonelle kontoret, og i den forbindelse er arbeidsplasser der kolleger kan samarbeide, også på tvers av ulike lokasjoner, nøkkelen til suksess. Multifunksjonsskriverne imageRUNNER C1533iF og C1538iF med fargeutskrift i A4-format har en rekke verktøy for samarbeid, og kan integreres sømløst i en rekke ulike kontormiljøer eller som en del av kontormaskinparken.

KeyPoint Intelligence estimereri1 at i 2021 vil den nye arbeidsmåten være en kombinasjon av hjemmekontor og fysisk oppmøte på kontoret. Denne hybride løsningen, som inkluderer eksterne og delte arbeidsplasser, gir økt etterspørsel etter A4-enheter, som imageRUNNER C1530-serien er klar til å møte. Med  disse enhetene kan teamene samarbeide effektivt og sikkert, uansett hvor de befinner seg, takket være en kombinasjon av smarte digitaliseringsfunksjoner, intuitive funksjoner og sømløse tilkoblingsmuligheter. Enhetene bygger på Canons prisbelønte A4-teknologi2, som snart styrkes ytterligere med en kommende utvidelse av imageRUNNER ADVANCE DX-utvalget.

Samarbeid hvor som helst

imageRUNNER C1530-serien har mulighet for skytilkobling ved hjelp av UniFLOW Online, som er Canons skybaserte løsning. Med UniFLOW Online kan enhetene koble til skybaserte lagringsløsninger som Dropbox og OneDrive, noe som betyr at brukerne enkelt kan lagre og dele digitaliserte dokumenter med kolleger. uniFLOW Online gir i tillegg en felles plattform for alle arbeidslokasjoner, inkludert funksjonen My Print Anywhere som gir brukeren sikker tilgang til og mulighet til å starte utskriftsjobber på en hvilken som helst enhet tilkoblet skytjenesten – perfekt for medarbeidere som jobber flere steder.

Effektivitet på arbeidsplassen

Utnytt tiden på kontoret best mulig med imageRUNNER C1530-seriens mulighet til å tilpasse dokumentprosessene, slik at du bruker mindre tid ved enheten og teamene får unna oppgavene raskere. Du kan raskt digitalisere papirdokumenter med tosidig skanning som skanner begge sidene av arket samtidig. Smarte skannefunksjoner med optisk tegngjenkjenning (OCR) reduserer behovet for manuell dataregistrering ved at informasjon hentes ut fra papirdokumentene automatisk. Funksjoner som Filing Assist som bruker forhåndskonfigurerte arbeidsflyter til å skanne bunker med dokumenter, gir brukerne mulighet til å sette denne informasjonen direkte inn i arbeidsflytprogramvare.  Et intuitivt grensesnitt gjør det enkelt for medarbeiderne å finne funksjonene de trenger. Med tidslinjefunksjonen kan brukerne med et enkelt knappetrykk bruke tidligere innstillinger om igjen i stedet for å måtte angi dem på nytt.

Enkel administrasjon av lokale og eksterne enheter

imageRUNNER C1530-serien gir også enklere IT-administrasjon i en hybrid arbeidshverdag, med innebygd støtte for Universell utskrift fra Microsoft og Canons uniFLOW Online. Universell utskrift fra Microsoft gir enklere konfigurering og vedlikehold av enhetene ved å flytte infrastrukturen for utskrift til skyen slik at du slipper driveradministrasjon lokalt. I tillegg gir uniFLOW Online enkel, sentralisert og skybasert utskriftsstyring for hele maskinparken, uansett hvor maskinene er plassert, inkludert kostnadskontroll, intelligent overvåking, budsjettering og rapportering. uniFLOW Online utvider i tillegg funksjonaliteten for Universell utskrift fra Microsoft når det gjelder sikkerhet, godkjenning og regnskap. Andre funksjoner for automatisk fjernstyring gjør det enkelt for IT-teamene å administrere eksterne enheter mer effektivt, for eksempel flagge feil, varsle IT-ledere om statusen for forbruksartikler og bestille nye.

Sikkerhet i en ny jobbverden

Arbeid på tvers av ulike lokasjoner bør ikke innebære kompromiss når det gjelder sikkerhet, men det gir noen nye utfordringer. Ifølge Keypoint Intelligence vil bruken av Zero Trust-løsninger, som innebærer at man ikke stoler på noe eller noen, øke kraftig i 20213. Utskriftsenheter må derfor møte kundenes behov. imageRUNNER C1530-serien har McAfee Embedded Control integrert i tillegg til Canons systemverifisering ved oppstart, som beskytter mot avanserte trusler og tap av data ved å blokkere uautoriserte applikasjoner. SIEM (Security Information Event Management) oppdager sikkerhetstrusler og responderer på sikkerhetshendelser i sanntid, mens funksjoner for sikker utskrift og krypterte PDF-filer beskytter dokumenter og konfidensiell informasjon.

En bærekraftig fremtid

Canons imageRUNNER-serie er bygget med fokus på bærekraft, oppfyllelse av miljøstandarder og en mer bærekraftig fremtid. C1530-serien hjelper kundene med å oppfylle bærekraftsmålene sine, for eksempel gjennom redusert papir- og tonersvinn.

Hiro Imamura, Vice President Marketing for Document Solutions Group hos Canon Europa, sier: «Etter hvert som delte kontorfellesskap blir stadig mer populært, er bedrifter på jakt etter kompakte løsninger som fremmer samarbeid og samtidig ivaretar sikkerheten. imageRUNNER C1533iF og C1538iF utvider vår prisbelønte A4-serie4og er utstyrt for å møte disse nye behovene.»

Du finner mer informasjon om Canons imageRUNNER C1530-serie på
www.canon-europe.com/business-printers-and-faxes/imagerunner-c1530-series/