ØK EFFEKTIVITETEN OG SKAP VEKST MED CANONS NYE COLORSTREAM 8000-SERIE

Canon lanserer i dag ColorStream 8000-serien med blekkskrivere med rull mating. Det nye flaggskipet er et nytt tilskudd i den markedsledende ColorStream-plattformen. Serien representerer et nytt steg i plattformutviklingen og setter en ny standard for produktivitet, trykkvalitet og fleksible anvendelsesområder for høyvolumproduksjon.

ColorStream 8000 ColorStream 8000 bygger på årtier med innovasjon og tilbakemeldinger fra kunder. Serien er utviklet for å møte nåværende og fremtidige produksjonskrav i hustrykkerier i virksomheter i offentlig sektor, leverandører av trykk- og kommunikasjonstjenester (transaksjonsutskrift og adressert reklame) og spesialtrykkerier som for eksempel produserer bøker, håndbøker og legemiddelbrosjyrer. 8000-serien har avansert teknologi som tar ColorStream til et nytt nivå når det gjelder kvalitet, effektivitet og produktivitet. Brukerne får mulighet til å produsere mer på kortere tid, utvide produktene som kan produseres, utforske nye markeder og øke fortjenesten.

Produktivitet på et nytt nivå

Seriens to modeller ColorStream 8133 og 8160 (modellnavnet henspiller på høyeste trykkhastighet på henholdsvis 133 m/min og 160 m/min), produserer opptil 2152 A4 bilder i minuttet (15–70 millioner A4-bilder i måneden). ColorStream 8000-serien takler dermed produksjonstopper og gjør det også mulig å redusere drift- og arbeidskostnadene ved å konsolidere volumer fra offsetpresser og tonerbaserte trykkpresser med rull mating over på ColorStream. Produktiviteten økes ytterligere ved at alle oppgaver som kan automatiseres, er automatisert. Det gir svært enkel betjening og frigjør operatørtid som kan brukes på andre verdiskapende aktiviteter. De mange automatiserte oppgavene bidrar også til imponerende oppetid (over 90 prosent), og gir brukerne en pålitelig løsning de virkelig kan stole på.

ColorStream 8000-serien har også proaktivt vedlikehold som gir ekstra trygghet i produksjonsplanleggingen, da all nedetid i forbindelse med service er planlagt på forhånd. Dette gjør at man unngår uforutsett stans i produksjonen.

Trykkvalitet på et nytt nivå

Serien er utstyrt med nye 1200 dpi skrivehoder som gir imponerende og konsekvent trykkvalitet fra første til siste side, også ved høyeste trykkhastighet. Dette gir jevnere overganger, homogene fargetoner og skarpere detaljer, og minimerer artefakter som er typiske for blekkskriverteknologien. ColorStream 8000-serien bruker også et nytt vannbasert pigmentblekk med latekspolymer som gir svært stort fargespekter som oppfyller Fogras prosesstandarder, perfekt dråpedanning, dyp sort og intense farger på ubestrøket papir uten noe forbehandling.

Fleksible bruksområder på et nytt nivå

I et marked i rask utvikling kan det å finne nye bruksområder være avgjørende for å forbli konkurransedyktig. Takket være ColorStream 8000-seriens forbedrede trykkvalitet på et stort spekter av ubestrøket, resirkulert og bestrøket blekkskriverpapir fra 40 til 160 g/m2 som standard (og utvalgte papir opptil 220 g/m2), kan leverandører av trykk- og kommunikasjonstjenester proaktivt møte utfordringene i dagens marked. Leverandørene kan nå tilby reklameprodukter i tillegg til transaksjonstrykk, adressert reklame og bokproduksjon (svart-hvitt og fullfarge). I tillegg har pressen en papirbane med største trykkbredde på 560 mm som gjør det mulig å lage reklamemateriell som skiller seg ut, samt bøker i større formater.

Første ColorStream 8000-kunde

DATEV eG er tredje største leverandør av bedriftsprogramvare i Tyskland, en av Europas største leverandører av IT-tjenester og første Canon-kunde som installerer en skriver i ColorStream 8000-serien. Skatterådgiverne i DATEVs har en kundebase med over 2,5 millioner selskaper, selvstendig næringsdrivende, kommuner, organisasjoner og institusjoner, og som fullserviceleverandør håndterer de produksjonen av disse kundenes forretningsdokumenter. De har et moderne og svært sikkert Digital & Print Solution Center (DPSC) i Nürnberg der det i snitt produseres over 1,1 milliarder sider i året – alt fra adressert reklame og informasjonsbrosjyrer til fakturaer og purringer, samt kontoutskrifter og forsikringspoliser.

Gunther Ruffing, Production Director for DPSC hos DATEV, sier følgende om ColorStream 8160: «ColorStream 8160 ble installert og satt i drift imponerende raskt. Vi produserte åtte millioner sider på systemet i løpet av kun fire uker og jobbene var perfekte for maskinen – nemlig oppdelte og individualiserte produksjonsserier som er ideelle for digitaltrykk. Det er også viktig for oss å trekke frem den høye trykkhastigheten på 160 m/min. Vi er nemlig helt avhengige av høy kvalitet og høy hastighet for å kunne produsere økonomisk.»

Hayco van Gaal, Vice President, Production Printing Products, EMEA Commercial Printing, Canon Europa, sier: «Siden lanseringen i 2010 har ColorStream-utvalget høstet anerkjennelse som en svært produktiv og pålitelig løsning av kunder over hele verden. ColorStream 8000-serien er en ny plattform som bygger videre på det eksisterende ColorStream-utvalget, og gir brukerne et nytt nivå av produktivitet, trykkvalitet og effektivitet. Jeg er sikker på at ColorStream 8000-serien som den nyeste milepælen i utviklingen, vil bli like populær, om ikke mer populær, enn tidligere modeller og vil spille en sentral rolle i den videre migrasjonen til digitale blekktrykkpresser.»

Basert på kundeetterspørselen etter den raskeste ColorStream-modellen, vil ColorStream 8160 være tilgjengelig fra lanseringsdatoen 12. mai. ColorStream 8133 blir tilgjengelig i andre halvdel av 2021. Begge modellene vil være tilgjengelige i svart-hvitt- og fullfargekonfigurasjoner.

Kundene kan oppleve nye ColorStream 8000-serien på besøkssenteret i Poing i Tyskland, eller de kan be om en virtuell demonstrasjon.

Dersom du vil ha mer informasjon om ColorStream 8000-serien og ønsker en virtuell demonstrasjon, kan du besøke http://canon.sm/new-cs8000