Ny justeringsenhet til imagePRESS C910-serien øker produktiviteten med automatisert registrering og fargekalibrering

Oslo, 7. oktober 2021 – Canon lanserer i dag en ny justeringsenhet til den digitale fargepressen i imagePRESS C910-serien som respons på økende etterspørsel etter forbedret automatisering i markedet. Med denne tilleggsmodulen, som allerede er tilgjengelig for Canons flaggskip imagePRESS C10010VP-serien, kan kommersielle trykkerier og hustrykkerier oppnå høyeste kvalitet på kortere tid og uten manuell operatørbetjening.

Justeringsenheten fjerner behovet for tidkrevende manuell kalibrering og er utstyrt med to sensorer – en kontaktbildesensor (CIS) og en spektroskopisk sensor. Disse overvåker forside-til-baksideregistrering og fargetone før og under trykking, samt foretar automatisk nødvendige justeringer for å sikre samsvar med referanse innstillingene for jobben, fra første til siste ark og helt uavhengig av operatørens ferdigheter. Justeringen i sanntid kommer i tillegg til Multi-DAT-teknologiens høye grad av automatisert fargekalibrering, som gjør justeringer umiddelbart for å matche et område overført på bildeoverføringsbeltet.

Bjørn Frantsen, Product Marketing Manager for Professional Print i Canon Norge, sier: «imagePRESS C910 er en robust produksjonsmaskin som kombinerer produktivitet, kvalitet og fleksibilitet. Den har hatt bred appell hos kommersielle trykkerier og hustrykkerier siden lanseringen, og vi har videreutviklet funksjonaliteten med løsninger for etterbehandling som trimming og spiralinnbinding av hefter, og nå den nye justeringsenheten. Dette vil være spesielt nyttig for de mange kundene som i kjølvannet av nylige globale omveltninger, opplever økt press for å møte stramme tidsfrister og høye kvalitetsforventninger med et mindre team og derfor må sette inn erfarne ressurser der de kan tilføre mest verdi til kundene.»

Den nye justeringsenheten til imagePRESS C910-serien er i salg hos Canon og akkrediterte partnere fra 7. oktober.

Du finner mer informasjon på https://www.canon.no/business-printers-and-faxes/imagepress-c910-series/sensing-unit/

Du finner mer informasjon om eksisterende etterbehandlingsmoduler til imagePRESS C910 på https://www.canon.no/business-printers-and-faxes/sdd-press-trim-module/