Canon inspirerer til en verden av endring på Expo 2020 Dubai

Canon har deltatt på Expo 2020 Dubai siden starten av oktober 2021. Med over 20 arrangementer og workshoper, har vi inspirert til endring for en lysere fremtid.

Utstillingen varer til 31. mars 2022. Her feires menneskelige evner og bragder innen blant annet arkitektur, teknologi, innovasjon og kunst. Som offisiell utskrifts- og bildeleverandør, har Canon presentert Expo 2020 Dubai for verden gjennom utskrifts- og fototjenester og en rekke andre støttetjenester.

Expo 2020 Dubai har gitt Canon en plattform til å inspirere til endring gjennom tankelederskap, debatter og workshoper som oppfordrer de globale følgere av eventet til å tenke over hvordan verden kan endres til det bedre.

Canon har bygget opp de interaktive arrangementene rundt tre plattformer: Planetens fremtid, menneskehetens fremtid og mulighetenes fremtid.  Med dette dekkes ulike temaer som unges utdanning og ferdigheter, smartbyens fremtid, bærekraft og styrking av muligheten for kvinnelige talenter.

Her er noen av arrangementene hittil:

• Expo Live Impact Series: Bridging the Unemployment Gap der Adam Pensotti, lederen for Canons Young People Programme, snakket om hvordan kreative ferdigheter og teknologier sammen kan åpne nye karrieremuligheter for unge mennesker.
  • Canon Young People Programme: Climate Action and the Environment der Adam Pensotti og Neville Ngomane, Young Environmental Photographer of the Year (2019), snakket om hvordan kreativ historiefortelling kan brukes til å inspirere til klimahandlinger.
  • Frontiers of Innovation @ Expo 2020: How can businesses build resilience to climate impacts for a sustainable future? en paneldebatt der Peter Bragg, Sustainability & Government Affairs Director for Canon EMEA og Priya Sarma, Head of Corporate Affairs & Sustainability hos Unilever, diskuterte nye banebrytende metoder for å bygge en bedre fremtid.
  • Women in filmmaking: In the Spotlight , som trekker frem og hyller mangfoldet av kvinner som pløyer ny mark i filmindustrien, samt Canons rolle for å inspirere til bevisste valg for inkludering av kvinner i bransjen.

I tillegg til paneldebatter og workshoper, har Canons fysiske og interaktive aktiviteter vært svært populære blant Expo-deltakerne. Over 8000 mennesker har foreviget minner fra arrangementet i Canons fotostudioer, mens over 20 000 har benyttet Canons mange digitale fotokiosker plassert rundt om på Expo-området, til å ta og dele bilder.

Canon Professional Services har også vært til stede og tilbudt støtte for medier som deltar på arrangementet, med tjenester som sjekk, rens og reparasjon av utstyr, samt utlån av kamerautstyr.

«Expo 2020 Dubai representerer en milepæl i utforskingen av hvordan vi kan endre verden til det bedre. Canon er stolte over å ha blitt tildelt en sentral rolle på festivalen», sier Yuichi Ishizuka, President & CEO, Canon EMEA. «I tillegg til å hjelpe arrangørene med å gi deltakerne en førsteklasses opplevelse gjennom våre utskrifts-, foto- og teknologitjenester på festivalområdet, har det vært fantastisk å se alle ideene og visjonene for fremtiden som oppstår i kjølvannet av presentasjonene og foredragene på festivalen. Canon ønsker å gjøre mennesker i stand til å tenke nytt rundt hva det er mulig å oppnå med bildeteknologi, og vi gleder oss til resten av festivalen.»

Arrangementet fortsetter videre i 2022 og vil ta opp temaer som hvordan teknologi muliggjør fremskritt innen medisin, likestilling og bærekraftige samfunn, i tillegg til styrking av kvinners muligheter.

Du finner mer informasjon om arrangementene via Canons kanaler på Twitter og Instagram.