Historier fra våre kunder

CopyCat velger den nye imagePRESS V-serien

Fremtidens kunder vil forvente enda kortere leveringstider, enda høyere kvalitet og – ikke minst – enda mer bærekraftig produksjon. Det er utgangspunktet for CopyCats valg.

Går mot rekordår

Det nærmer seg slutten på regnskapsåret når vi besøker daglig leder Geir Thorbjørnsen i CopyCat. Han gjør ingen forsøk på å skjule at han er fornøyd, og det forstår vi godt, for det går mot det beste resultatet noen gang siden har var med å starte CopyCat for 25 år siden. I avdelingen på Skøyen serverer han nybrygget kaffe og nytrykte utgaver av selskapets nye “skrytebrosjyre”. Den kommer rett fra avdelingens nye grafiske arbeidshest, Canon imagePRESS V1000, fullrigget med fals, stift, skjæring, firkantrygg, store papirmagasiner og en RIP som tåler voksne oppgaver. Brosjyren fremstår i tidsriktig matt uttrykk med 100 grams innmat og 250 grams omslag.

– Lekkert, sier Geir, og viser frem bilder fra samtlige ti avdelinger i nydelig trykk og med selskapets nye grafiske profil. For det er ikke bare i produksjonsmaskiner det investeres, det siste året har også ny logo, nye farger, nye nettsider og ny grafisk profil kommet på plass.

– Det var behov for å vise oss frem på en ny måte, og egenbrosjyren vår er et godt bevis på hva den nye serien til Canon er god for. I CopyCat trykker vi det meste, men stiftede hefter og brosjyrer er dagligdags produksjon ved alle avdelinger, og vår ambisjon er å trykke dette med høyere kvalitet og kortere leveringstid enn konkurrentene våre, kortreist og bærekraftig, og gjerne mens kunden venter. Slik skal det være i fremtiden også, derfor var det ikke vanskelig å lande på digitaltrykkmaskiner i Canons nye imagePRESS V-serie som selve “arbeidshesten” ved avdelingene våre, forteller Geir Thorbjørnsen.

Rykende fersk kommer CopyCats nye brosjyre ferdig trykt, stiftet, falset og renskåret fra den nye digitaltrykkmaskinen. Og Kim, Geir og Aksel liker det de ser.

Automatisering og bærekraft

Gjennom 25 år har valg av produksjonsteknologi stått sentralt i CopyCats strategi. Hva var utslagsgivende for at dere nå landet på Canons nye imagePRESS-serie som digitaltrykkmaskin?

– Flere ting, som samlet gir den beste helheten. Vi ser at automatiseringsgraden er høy og energiforbruket vesentlig lavere enn før. Begge deler har betydning for oss, for manuelt arbeid har høy kostnad, og vi ser at kundene i stadig større grad utfordrer oss på miljø og bærekraft. V-serien vil bestå av flere modeller, slik at vi kan velge modell ut fra lokale krav, men være trygg på at sluttresultatet blir det samme. Dette er produksjonsmaskiner i toppklasse, med automatisk fargekontroll og perfekt pasning mellom for- og bakside, samt full hastighet også ved trykk på tykkere medier. RIP-løsningen er imponerende rask og sluttresultatet helt i toppklassen. Forventningene er derfor høye, til at den nye serien i imagePRESS-familien vil hjelpe oss å innfri det nye slagordet vårt “Holder trykket oppe”.

Med ny profil og nye digitale kunderverktøy holder CopyCat trykket oppe.

Holder trykket oppe

Og det har CopyCat altså gjort i 25 år, og årets rekordresultater viser at posisjonen er sterkere enn noen gang. CopyCats avdelinger er lokalisert med nærkontakt til kunden, og mesteparten av produksjonen håndteres lokalt. I tillegg har de større produksjonssentre med utvidet utstyrspark på Lysaker og Billingstad. Nye imagePRESS V1000 er allerede i drift ved avdelingene i Oslo sentrum, Skøyen og Lysaker, og den fjerde maskinen installeres på Lillestrøm før nyttår. Så på sikt vil vi kanskje se Canons nye serie i samtlige avdelinger?

– Det er sannsynlig, for 25 år i den grafiske bransjen har lært oss mye om verdien av å standardisere på produksjonsmaskiner og arbeidsflyt. Det gir fordeler både for å sikre konsistent kvalitet fra alle avdelinger, og for at vi enkelt kan flytte medarbeidere mellom ulike avdelinger. I tillegg vet vi at Canon har et serviceapparat som fungerer godt, svarer CopyCat-sjefen.

Canons kunderådgiver Kim Holberg liker at kundene har suksess, og er imponert over resultatene hos CopyCat.

– CopyCat har en unik bedriftskultur der alle arbeider knallhardt og kundens behov er viktigst. Vi hos Canon er heldige som får være en samarbeidspartner i dette, og vi setter stor pris på at de igjen velger nyeste Canon-teknologi, sier Kim.

Om CopyCat

Etablert i 1997, utfører alle typer grafiske oppdrag med moderne digitaltrykkutstyr. Sentralt i konseptet er nærhet til kundene, høy servicegrad og rask produksjon av små opplag. Medlem av Trykt i Norge.

  • Alle typer trykksaker
  • FineArt kunsttrykk
  • Interiør og dekor
  • Grafisk design og større prosjekter
  • Messe, event, konferansemateriell
  • Foliering

Eget showrom i avdelingen på Fornebu, storformatsenter på Billingstad, stort produksjonssenter på Lysaker og kundenære avdelinger i Trondheim, Lillestrøm, Ski, Drammen, Nydalen (Oslo), Rådhusgata (Oslo), Skøyen (Oslo), Helsfyr (Oslo).

Canon Camera

Kontakt oss

Ønsker du mer informasjon om våre produkter og løsninger?