Mathimmelen finnes
Se for deg drømmekjøkkenet. Det er stor sjanse for at det har et Miele-produkt. Familieeide Miele er berømt for prisbelønte apparater av topp kvalitet og har vært en stor internasjonal produsent siden 1899. For et 100 år gammelt varemerke med et enestående omdømme for design er bildene svært viktige ved alle kundekontaktpunkter, inkludert det redaksjonelle, nettbaserte programmet deres.
For å ta det digitale innholdet til et nytt nivå ønsket matteamet i Sveits å introdusere episodiske direktesendinger der kundene får se hvordan de kan få mest mulig ut av produktene sine, gjennom matlagingsdemoer og -veiledninger, mye likt det du ellers ser på TV. Det profesjonelle lokale studioet har plass til et lite live-publikum, men trengte en permanent løsning med flere kameraer som kunne betjenes av ikke-teknisk personale, siden de ønsket å gjøre all produksjon internt.
Tidligere når de skulle produsere innhold, for eksempel matlagingsdemoer og produktfremvisninger, var de avhengige av eksterne byråer, noe som medførte høye kostnader, ofte med en komplisert ombygging av studioet og korte leveringstider.
«Hos Canon fant vi det perfekte verktøyet som dekket behovene våre innen både video og fotografi», sier Barbara Märkli, leder for matopplevelser, Miele AG. «Vi slipper å bruke penger på byråene, som gjerne krevde femsifrede beløp i euro, og vi forventer å nedbetale studioet vårt i løpet av de neste tre årene.»
Kunde: Miele AG
Sted: Spreitenbach, Sveits