Ny Canon imagePROGRAF TX-serie for storformatsutskrifter med høy hastighet og utskriftskvalitet.

Oslo, 25. februar 2021 – Canon utvider i dag den populære imagePROGRAF TX-serien med fem nye storformatskrivere som setter en ny standard for CAD-, GIS- og plakatutskrifter. De nye modellene er 24-tommers TX-2100, 36-tommers TX-3100 og 44-tommers TX-4100, samt multifunksjonsskriverne TX-3100 MFP Z36 og TX-4100 MFP Z36. De nye storformatskriverne med høy produksjonshastighet og -kapasitet gir uovertruffen utskriftskvalitet, har forbedret mediehåndtering og avanserte sikkerhetsfunksjoner med strålende arbeidsflyt. Skriverne er perfekte for arkitekt-, ingeniør- og byggvirksomhet, butikker og hustrykkerier.

Produktivitet på et nytt nivå

Om du trenger iøynefallende plakater i høy kvalitet eller flere eksemplarer av detaljerte CAD-tegninger, skriver den nye imagePROGRAF TX-serien ut kantløse utskrifter med et enkelt tastetrykk – direkte fra datamaskinen eller fra en USB-minnepinne. Med kort oppstartstid, rask prosessering og kontinuerlig utskrift av opptil 3,2 A1 sider i minuttet uten behov for beskjæring, unngår du ventetid og opprettholder produktiviteten.

imagePROGRAF TX-serien er designet med fokus på brukervennlighet. Når rullen med utskriftsmedia plasseres i skriveren, registrerer TX-skriveren automatisk medietypen og bredden, og det intuitive betjeningspanelet med 4,3-tommers berøringsskjerm gir deg enkel tilgang til nøyaktig medieinformasjon.

Til store jobber kan du utvide med to ruller og blekkpatroner med høy kapasitet, som kan skiftes under utskrift og gir opptil 350 meter med uavbrutt utskrift med to identiske medieruller. Det er også mulig å veksle mellom to ruller med ulike utskriftsmedier. Den valgfrie mottaksenhet med høy kapasitet som plasseres i front, har plass til opptil 100 A0-utskrifter og kan enkelt foldes sammen når den ikke er i bruk.

Presis utskrift, klare farger

Den nye imagePROGRAF TX-serien viderefører imagePROGRAFs kjente omdømme for enestående utskriftskvalitet. Kombinasjonen av Canons skriverhoder og LUCIA TD-pigmentert blekk i fem farger skriver ut fine linjer, skarp tekst og herlige farger. Dette gjelder også på vanlig papir, noe som er perfekt til detaljerte CAD-tegninger og plakater. Blekket har i tillegg utmerket værbestandighet og er sammen med Canons vannbestandige utskriftsmedier, en robust løsning for utskrifter som skal plasseres utendørs.

Skann og skriv ut

Ønsker du rask og effektiv skanning og utskrift, er multifunksjonsmodellene imagePROGRAF TX-3100 MFP Z36 og TX-4100 MFP Z36 utstyrt med en nyutviklet og smart Z36-skanner som bruker SingleSensor™-teknologi. Denne nyvinningen sparer tid og utfører presis og jevn skanning i hele bredden uten behov for strevsom bearbeidelse eller kalibrering.

Junichi Wachi, Director for LFP EMEA hos Canon Europa, sier:“Den opprinnelige imagePROGRAF TX-serien har så langt vært ekstremt populær hos kundene. Med voksende etterspørsel etter rask og fleksibel utskrift er det nylig oppgraderte produktutvalget optimalisert til kundenes endrede behov, med enestående produktivitetsfunksjoner som gir raskere og mer effektiv utskrift av plakater og CAD/GIS-tegninger. Vi er trygge på at den nye imagePROGRAF TX-serien har en modell som dekker behovet for storformatutskrift i alle typer virksomheter.”

Den nye imagePROGRAF TX-serien er tilgjengelig hos Canons organisasjoner for direkte salg og forhandlere/partnere fra mars 2021. Du finner mer informasjon om imagePROGRAF TX-serien på:

www.canon.no/business-printers-and-faxes/imageprograf-tx-2100/
www.canon.no/business-printers-and-faxes/imageprograf-tx-3100/