Retningslinjer for personvern for bedriftskunder

Canon – Personvernerklæring

Denne Personvernerklæringen forklarer hvordan vi behandler personopplysninger som vi samler inn fra våre kunder og potensielle kunder når de bruker Canons tjenester, deltar på våre hendelser eller i våre lokaliteter, abonnerer på våre nyhetsbrev eller bruker våre nettsteder, apper, plattformer og tjenester som reguleres av denne Personvernerklæringen (våre «Tjenester»).

Canon er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger, det vil si den enheten som fastsetter «formålene og metodene» for behandlingen av de personopplysningene som behandles om deg eller, med andre ord, bruken som Canon behandler dine personopplysninger for og måten dette blir gjort på. Les «Definisjon av Canon» nederst i denne Personvernerklæringen for å få mer informasjon om Canon.


Innholdsfortegnelse

  1. 1. Når denne Personvernerklæringen gjelder
  2. 2. Informasjon vi samler inn, og hva vi bruker den til
    1. 2.1. For å Besørge Onlinekontoer
    2. 2.2. Besvare kundeforespørsler
    3. 2.3. Administrasjon av hendelser
    4. 2.4. For å lære om dine aktiviteter
    5. 2.5. For oppfyllelsesformål
    6. 2.6 Finne nye kunder
    7. 2.7. For å sende ut spørreundersøkelser og bruke resultatene for å forbedre våre produkter og tjenester.
    8. 2.8. Kjøpsinformasjon
    9. 2.9. Betalingsinformasjon
    10. 2.10. Informasjonskapsler og andre teknologier
    11. 2.11. Juridiske og administrative krav og andre forretningsformål
  3. 3. Rettsgrunnlaget for å bruke dine personopplysninger
    1. 3.1. Våre Legitime Interesser
  4. 4. Hvordan vi deler din informasjon
    1. 4.1. Hos Canon
    2. 4.2. Utenfor Canon, til våre partnere og tredjeparter
  5. 5. Hvordan vi beskytter din informasjon
  6. 6. Markedsføringskommunikasjon
  7. 7. Hvordan du utøver dine rettigheter
  8. 8. Oppbevaring av opplysningene dine
  9. 9. Dine plikter
  10. 10. Endringer i denne Personvernerklæringen
  11. 11. Kontakte Canon

1. Når denne Personvernerklæringen gjelder

De følgende Tjenestene er underlagt denne Personvernerklæringen:

  • Utfylling av et formular på en/et av våre apper eller nettsteder.
  • Kontakte oss ved bruk av oppringing eller chatting online.
  • Kjøp av eller forespørsel om Canons produkter og/eller tjenester, enten online eller offline.
  • Deltakelse i forskning, for eksempel en spørreundersøkelse.
  • Bruk av en av våre tjenesteportaler.
  • Være med på en av våre hendelser eller delta i en av våre kiosker under en hendelse.
  • Ta imot en forespørsel fra deg, for eksempel om en reparasjon eller oppgradering av en tjeneste eller et produkt vi tilbyr og oppfylle våre plikter overfor deg.
  • Det kan hende vi mener at vår markedsføring av varer eller tjenester vil kunne være interessant for deg og din forretningsvirksomhet.

2. Informasjon vi samler inn, og hva vi bruker den til

Vi samler inn personopplysninger i følgende tilfeller:

  • Når du har gitt uttrykk for at du er interessert i et produkt eller en tjeneste vi tilbyr: Vi kommer til å samle inn dine forretningskontaktdetaljer. Hvis du for eksempel henvender deg til oss online, deltar på vår stand under en hendelse og/eller kontakter oss om en potensiell tjeneste eller et potensielt produkt, noterer vi dine detaljer slik at vi kan følge opp henvendelsen din samt tilby andre produkter og tjenester som vil kunne være av interesse for forretningsvirksomheten din.
  • Ved en registrering for en Tjeneste tilbyr vi: Du kommer til å bli spurt om flere personopplysninger som trengs for å opprette en tjenesteportalkonto og for å tilby deg Tjenestene våre. Noen av disse feltene er merket som obligatoriske. Hvis du ikke gir oss informasjonen merket som obligatorisk, kan det være vi ikke kan gi deg alle eller deler av Tjenestene.
  • Når du bruker Tjenestene våre: Vi skal kunne samle inn og behandle personopplysningene dine vedrørende din bruk av slike tjenester for å forbedre din samlede opplevelse og for å oppfylle våre plikter overfor deg.
  • Når vi undersøker markedet vårt og finner potensielle kjøpere: For å sikre at vi når frem til det egnede forretningspublikumet, kan det være at vi av og til kjøper markedsføringslister og andre databaser som gir kontaktdetaljer. Disse vil kunne inneholde ditt navn, din forretnings-e-postadresse og ditt forretningstelefonnummer. Men vi kjøper ikke markedsføringslister som inneholder dine private og ikke-arbeidsrelaterte kontaktdetaljer.
  • For å forbedre din brukeropplevelse og den samlede kvaliteten på våre Tjenester: Når vi kjenner til dine grunnleggende personopplysninger, gjør det at vi kan personliggjøre all kommunikasjon vi sender deg. For eksempel samler vi inn din rolleinformasjon for å sikre at vi gir deg markedsføring som er relevant for din rolle i forretningsvirksomheten.

Nedenfor kommer vi mer detaljert inn på hvordan vi bruker informasjonen vi samler inn i disse tilfellene.

2.1. For å Besørge Onlinekontoer

Dette er personopplysninger du gir oss når du setter opp en onlinekonto (for eksempel våre tjenesteportaler) som identifiserer deg personlig og ikke forretningsvirksomheten din, slik som ditt navn, din stilling i forretningsvirksomheten, forretnings-e-postadressen eller telefonnummeret til forretningsvirksomheten. Det er en rekke grunner til at vi trenger denne informasjonen:

  • For å verifisere identiteten din og bistå med identifikasjonen av brukere: For eksempel vil e-postadressen din kunne virke som ditt brukernavn for å logge deg inn på onlinekontoen din og aksessere Canons Tjenester.
  • For å sende viktige meldinger: For eksempel vil vi kunne be deg om din e-postadresse slik at vi kan sende deg en bekreftelse på dine bestillinger eller tjenesteoppdateringer. Vi kommer òg til å sende deg kommunikasjon om kjøp eller endringer i våre vilkår, betingelser og policyer.

2.2. Besvare kundeforespørsler

Dine personopplysninger kommer til å bli behandlet for å besvare forespørsler og bistå med brukeridentifikasjonen. For eksempel kommer kontaktinformasjonen din til å bli samlet inn når du legger inn et tilbakeoppkallsformular eller bruker vår kunde-chat og vil så kunne bli brukt som en identifikator senere. Hver gang du fyller ut et formular på vårt nettsted eller i vår app, kan det hende vi lagrer relevante identitetsdata slik at vi kan spore historien for din forespørsel og håndtere den mer effektivt.

2.3. Administrasjon av hendelser

Vi samler inn informasjonen om deg for å registrere deg til en hendelse, et webinar eller seminar som du har uttrykt interesse for, behandle din betaling for hendelsen (der det gjelder) og gi deg relevante materialer for den hendelsen:

For eksempel, og avhengig av type hendelse, samler vi inn ditt navn, ditt telefonnummer (gi kun ditt forretningstelefonnummer), dine nødkontaktdetaljer (der dette er absolutt nødvendig), dine kostkrav og annen informasjon som trengs for å sikre at du får mest mulig ut av opplevelsen din.

2.4. For å lære om dine aktiviteter

2.4.1. Nettsurfadferd, Enhetsinformasjon og Samhandling

Av og til noterer vi ned detaljer om dine handlinger (for eksempel gjentatte nettstedsbesøk, samhandlinger, nøkkelord, onlineinnholdsproduksjon) når du aksesserer og bruker våre Tjenester slik at vi kan bygge opp et «kundebilde» over tid. Dette inneholder òg informasjon om enhetene og metodene du bruker for å samhandle med Canons Tjenester og innhold, herunder via en tjenesteportal.

Vi skal kunne kombinere adferdsinformasjon (slik som din nettsurfaktivitet) med dine personopplysninger, men vi kommer ikke til å lagre noen personopplysninger relatert til felter som du har latt være tomme da du logget deg inn. Når bruken av informasjon som personlig identifiserer deg ikke er nødvendig for å nå formålene fastsatt i dette punktet, kommer vi kun til å behandle adferdsinformasjon på summert basis.

Vi fanger opp informasjon om ditt Operativsystem og din Internettleser når du besøker et Canon-nettsted eller bruker våre Tjenester, herunder informasjon som automatisk logges når du bruker våre Tjenester (for eksempel ombedt informasjon, tidsstempel, IP-adresse og, der det passer og er nødvendig, ulik nettverksinfrastruktur og ulike serveridentifikatorer).

Vi kommer til å behandle informasjon om din adferd, din enhet og dine samhandlinger for følgende formål:

  • For å besørge, vedlikeholde, beskytte og forbedre produkter og Tjenester og for å utvikle nye:
    • For eksempel vil informasjon om hvordan du surfer på våre nettsteder eller søker etter produkter kunne bli brukt til dataanalyser og forskning, for å gi bedre brukerreiser, gi flere relevante søkeresultater eller strukturere måten informasjonen blir vist på i våre Tjenester.
    • Når du installerer en Canon-mobilapp, sendes et unikt applikasjonsnummer sammen med informasjonen om enheten din til Canon, noe som gjør det lettere å vedlikeholde apper og tilby automatiske oppdateringer.
  • For å forbedre din brukeropplevelse og den samlede kvaliteten på våre Tjenester:
    • Din aktivitet som sidene du besøker eller elementene du ser på, lærer oss hva du synes er viktig og mest interessant for deg blant Tjenestene våre slik at vi kan skreddersy din opplevelse rundt det som betyr mest for deg og vise personliggjort innhold.
    • Enhets og plattformidentifikatorer lar oss få vite hvilken enhet du bruker for å aksessere Tjenestene våre slik at vi kan tilpasse og optimalisere dem for din enhet og forbedre din samlede brukeropplevelse (for eksempel å gi deg mer relevant innhold og annonsering på enheten eller nettleseren du bruker).
    • Å lagre data lokalt på enheten din gjør at vi kan forbedre saker som nettstedsytelse og opplasting av innhold selv når du er offline.
  • Betinget av krav i gjeldende lovverk, for å gi deg markedsføringskommunikasjon, for eksempel mer relevant innhold og mer relevante tilbud og siste nytt om produkter og hendelser som vi tror vil kunne være interessant for deg og forretningsvirksomheten din:
    • For eksempel å følge en link til opplæring fra en markedsførings-e-post eller følge Canon på Facebook eller Twitter.
    • Å forstå hvordan og hvor du samhandler med Canon innebærer at vi kan gi deg mer personliggjort og nyttig informasjon via dine foretrukne kommunikasjonskanaler.
  • For å verne våre andre brukere og Canon:
    • Vi kan overvåke uvanlige og mistenkelige aktiviteter på Canon-tjenester som automatisert misbruk, slik at vi kan ta tak i slikt raskt og informere deg om mulige svindelaktiviteter som påvirker kontoen din.
    • Vi kan hende også bruker personopplysningene dine for internrevisjon for å etterleve gjeldende, juridiske krav.

2.4.2. Produktdetaljer, Produktbruk og Tjeneste og Støttehistorie

Dette er informasjon om dine Canon-produkter eller løsninger (som tjeneste/r besørget, programvareapplikasjoner, produktmodell, serienummer og kjøpsdato), om hvordan Canon-produkter eller løsninger er konfigurert og brukt (f.eks. brukerkonfigurasjon og preferanser, installasjon og integrering eller andre innstillinger) og våre Tjenester samt detaljer om din Kunde eller administrasjonstjeneste, Lisenser som innehas, Garanti og Reparasjonssamhandlinger med Canon. Av og til linkes denne informasjonen til forretningsvirksomheten din, men andre ganger må den nødvendigvis linkes til deg personlig (for eksempel våre profesjonelle fotografkunder).

Noe av informasjonen i denne kategorien er ikke kvalifisert som personopplysninger, men vi kommer til å bruke alle nødvendige sikkerhetsforanstaltninger for også å sikre personvernet til denne informasjonen. Vi kommer til å behandle disse dataene for følgende formål:

  • For å gi deg mer nyttig informasjon, mer relevant innhold og mer relevante tilbud samt siste nytt om våre produkter, løsninger, tjenester og hendelser: For eksempel personliggjort og nyttig informasjon som vink og tips fra eksperter, opplæringsressurser, programvareoppdateringer, installasjons eller brukerveiledninger eller detaljer om relevante opplæringskurs.
  • For å besørge, vedlikeholde, beskytte og forbedre produkter og tjenester og for å utvikle nye: Å forstå hvordan våre kunder bruker produkthjelpen vår, bistår oss med å identifisere egenskaper vi må forbedre eller legge til i fremtidige produkter.
  • For å være med på å løse mulige problemer du måtte ha med Canons produkter og Tjenester:
    • Vi trenger produktinformasjonen fra deg slik at vi kan problemløse dine forespørsler mer effektivt og gi deg informasjon som er spesifikk for Canon-produktet ditt.
    • Å forstå Operativsystemet (OS) ditt gjør at vi kan problemløse forespørselen din mer effektivt, for eksempel ved å gi deg informasjon om relevante drivernedlastinger.
    • Vi kommer til å bruke denne informasjonen for å vurdere om ditt Canon-produkt er kvalifisert for garantidekning.

2.5. For oppfyllelsesformål

For å støtte forretningsforetaket ditt og oppfylle vår kontrakt om Tjenestene med deg, må vi samle inn personopplysninger for å ordne med reparasjoner, oppfylle bestillinger og utføre tjenester. Vi kommer til å arrangere timeavtaler for å gjøre dette og trenger derfor å få kontaktdetaljer til noen i forretningsforetaket ditt. Eksempler inkluderer:

  • når du logger en oppkalling for å arrangere en reparasjon eller en tjeneste;
  • når du fyller ut et formular vi sender deg om et av våre produkter, herunder onlineversjoner;
  • besørgelse av administrert tjenesteinformasjon som rapportering, bruk og utnyttelse;
  • identifisere gyldighet for å verifisere for AML/KYC;
  • når vi oppdager problemer med din Canon-programvare eller maskinvare som vi trenger å snakke med deg om; og
  • når du arrangerer nettstedsbesøk eller utstyrsinnhenting.

Når vi må utføre tekniske virksomheter på din IT-infrastruktur, må vi aksessere personopplysninger som organisasjonen din har om deg. Der vi bruker tredjeparter for oppfyllelsesaktivitetene våre, sørger vi for å velge betrodde partnere som har de samme verdiene som vi har.

Avhengig av din rolle kan det være vi må bruke din informasjon for å kontakte deg vedrørende onlinetjenestetilgjengelighet (for eksempel oppdateringer relatert til periodisk vedlikehold) eller endringer av disse tjenestene.

2.6. For å finne nye kunder

For å tilby våre produkter og tjenester til andre som vil kunne være interessert i dem, skaffer vi oss av og til dine kontaktdetaljer fra våre partnere i bransjen samt profesjonelle organer som besørger slik informasjon til forretningsvirksomheter. Når vi skaffer oss kontaktdetaljer på denne måten, sørger vi for at dine kontaktdetaljer ikke er del av noen slags bortvalgstjeneste.

2.7. For å sende ut spørreundersøkelser og bruke resultatene for å forbedre våre produkter og tjenester

Canon og dets partnere sender av og til kundene spørreundersøkelses og tilbakemeldingsformularer. Der du oppgir ditt navn og dine kontaktdetaljer, skal vi kunne bruke dem for å respondere på mulig tilbakemelding, gi deg informasjon vi tror du vil kunne ha interesse av å høre gitt dine svar og legge deg til vår markedsføringsdatabase (du kan velge bort dette under spørreundersøkelsen hvis du ikke er interessert).

Våre partnere skal der det er tillatt, kunne beslutte hvordan din informasjon skal brukes for sine spørreundersøkelser. Der dette er tilfelle, har Canon ikke kontroll på bruken av dine personopplysninger, og du er ikke lenger underlagt denne personvernerklæringen. Les personvernerklæringene til disse partnerne for å få mer informasjon om deres personvernpraktiseringer eller for informasjon om hvordan du melder deg av.

2.8. Kjøpsinformasjon

Vi fører opptegnelser om varer og tjenester du kjøper via Canons Tjenester. Disse hjelper oss å besørge, vedlikeholde, beskytte og forbedre produkter og tjenester og for å utvikle nye. Vi sender òg viktige meldinger som kommunikasjon om kjøp eller endringer i våre vilkår, betingelser og policyer.

2.9. Betalingsinformasjon

Vi verken behandler eller lagrer dine bank eller kreditt /debiteringskortsdetaljer som brukes ved kjøp av varer og tjenester via Canons Tjenester. Betalinger for kjøp gjennomføres gjennom tredjepartsbetalingsplattformer som ikke deler dine bankdetaljer med Canon.

2.10. Informasjonskapsler og andre teknologier

Informasjonskapsler og lignende teknologier (f.eks. elektroniske bilder) er små informasjonsbiter brukt for å lagre tekniske og/eller personlige opplysninger, identifisere brukere av en tjeneste og muliggjøre visse funksjoner. For å lære mer om informasjonskapslene som brukes av våre Tjenester og hvordan avvise dem, skal du besøke Informasjonskapselspolicyen som gjelder for hver av Tjenestene som kan aksesseres via hjemmesiden til våre nettsteder eller den relevante delen av våre apper.

2.11. Juridiske og administrative krav og andre forretningsformål

Av og til må vi behandle personopplysningene dine for å etterleve gjeldende lover og forskrifter, for eksempel der vi har en plikt til å rapportere mistenkelig svindel.

Det kan òg være andre forretningsrelaterte formål for behandling av informasjonen din, herunder forhandlinger om, sluttføring og gjennomføring av kontrakter, administrasjon av kontoer og opptegnelser, støtte av bedrifters aktiviteter for samfunnsansvar, rettslige, administrative og interne undersøkelser.

3. Rettsgrunnlaget for å bruke dine personopplysninger

Canon kommer kun til å behandle dine personopplysninger der vi har rettslig grunnlag for å gjøre dette.

Det rettslige grunnlaget avhenger av for hvilke av formålene foran vi har samlet inn og bruker personopplysningene dine. I omtrent alle tilfeller er det rettslige grunnlaget ett av følgende:

3.1. Våre Legitime Interesser

Canons legitime interesser omfatter det som er nødvendig for at Canon skal forstå våre kunder i tilstrekkelig detalj slik at vi kan skape og publisere nye produkter og Tjenester og tilby våre kunder en bedre opplevelse. For eksempel:

  • Vi utfører analyser ut fra dette rettslige grunnlaget fordi de er nødvendige for å gi deg en skreddersydd opplevelse, og slik at vi kan forbedre, vedlikeholde og administrere våre produkter og Tjenester på en måte som oppfyller dine forventninger som kunde;
  • Vi må bruke informasjonen slik at vi bedre kan støtte din organisasjon og vedlikeholde produktene og tjenestene du bruker;
  • Vi bruker lead og kampanjeadministrasjonsteknologier for å hjelpe oss å analysere hvordan våre kunder samhandler med oss og til sist besørge mer relevant og interessant innhold til deg;
  • Vi er opptatt av produktutvikling for å bedre våre produkter og tjenester og kommer til å bruke dine tilbakemeldinger fra spørreundersøkelser og fra andre steder som en del av denne behandlingen; og
  • Lik de fleste forretningsvirksomheter markedsfører vi der det passer, nye produkter og tjenester som vi tror du vil kunne være interessert i, og tilbyr deg alltid å melde deg av.

4. Hvordan vi deler din informasjon

4.1. Hos Canon

Vi begrenser tilgangen til personopplysninger til personer i konsernet vårt som har et «behov for å vite om» slik informasjon. Vi skal for eksempel kunne videresende personopplysninger vi samler inn om deg, til våre lokale salgsvirksomheter eller lokale tjenestesentre for å gi våre Tjenester der du befinner deg.

4.2. Utenfor Canon, til våre partnere og tredjeparter

Bortsett fra det som er beskrevet i denne policyen, eller der du har gitt ditt samtykke, kommer personopplysningene du har gitt når du bruker våre Tjenester, ikke til å bli delt med eller fremvist for andre personer eller forretningsforetak for eget bruk bortsett fra Canon-konsernselskaper.

Vi skal kunne fremvise personopplysningene dine til blant andre, følgende tredjeparter med de formålene som er beskrevet her:

  • Leverandører eller andre underkontraktører som vi har forretningsforbindelse med, og som besørger produkter og tjenester til oss slik at vi kan besørge våre Tjenester til deg (som lagerhold og levering, vedlikehold og å betjene partnere, programvareutvikling, nettstedvertskap og administrasjon);
  • Tredjepartstjenesteleverandører som utfører markedsføringskampanjer, leadgenerering eller kjører kundespørreundersøkelser på våre vegne;
  • Betalingsbehandlingsselskaper, kredittopplysningsagenturer og tjenesteleverandører av antisvindelfiltrering for å behandle betalinger og (der det er nødvendig) å utføre svindelfiltrering;
  • Med våre profesjonelle og juridiske rådgivere med det formål å skaffe oss kommersielle, økonomiske eller juridiske råd;
  • Hvis vi selger forretningsaktiva, vil personopplysninger kunne bli fremvist til en potensiell kjøper. I slike tilfeller kommer vi til å sørge for rimelige tiltak for å sikre at kjøperen blir bundet av bestemmelsene i denne Personvernerklæringen;
  • Under ekstraordinære forhold, vil personopplysninger kunne bli delt med tredjeparter som politiet og kontrollmyndigheter, for å beskytte våre rettigheter, vår eiendom eller sikkerheten til våre kunder, ansatte og våre aktiva;
  • Vi skal kunne fremvise personopplysningene dine hvis det er nødvendig for å etterleve en rettslig plikt i en eller annen jurisdiksjon, herunder der slik plikt oppstår som følge av en frivillig handling eller beslutning fra vår side (f.eks. vår beslutning om å virke i et land eller en relatert beslutning).

5. Hvordan vi beskytter din informasjon

Personopplysningene dine oppbevares på sikre servere og behandles ikke for andre formål enn dem som er fastsatt i denne Personvernerklæringen. Serverne Canon bruker for å lagre denne informasjonen, er tilgjengelige kun for autoriserte ansatt, og Canon sørger for at adekvate sikkerhetstiltak er på plass.

Dessverre kan ingen dataoverføringer via Internett eller datalagringssystemer garanteres 100 prosent sikre. Hvis du har grunn til å tro at samhandlingen din med oss ikke lenger er sikker (for eksempel hvis du føler at sikkerheten for en konto du måtte ha hos oss, er blitt kompromittert), skal du straks informere oss om problemet ved å kontakte oss på kontaktdetaljene nedenfor.

Vi brukere selgere og tjenesteleverandører som finnes over hele verden. Følgelig kan det være at dine personopplysninger vil kunne bli behandlet i land utenfor landet du bor i, herunder om du bor i Europa, og slike land vil kunne omfatte enkelte der du kan hende har færre juridiske rettigheter hva gjelder personopplysningene dine enn du har i henhold til lokalt lovverk. Hvis vi overfører personopplysninger utenfor Det europeiske økonomisk samarbeidsområdet til et land som har et svakere rettsvern hva gjelder personopplysningene dine, kommer vi til å sørge for at personvernrettighetene dine vernes av egnede sikkerhetsforanstaltninger, især gjennom bruken av EUs standardkontraktsklausuler. Kontakt oss hvis du ønsker mer informasjon om disse sikkerhetstiltakene.

6. Markedsføringskommunikasjon

Canon og/eller andre selskaper i Canon-konsernet skal kunne bruke personopplysningene dine for markedsføringsformål og for å informere deg om andre produkter og tjenester som Canon tror vil kunne interessere deg og forretningsvirksomheten din. Du kan spesifisere om du ønsker å motta slik informasjon ved å huke av den passende boksen i formularene våre eller ved å opplyse oss om dine preferanser der vi samhandler personlig.

Du skal når som helst kunne bortvelge mottak av slik informasjon fra det relevante preferansesenteret eller ved å stanse abonnementet ved bruk av en link/mekanisme som finnes i all gjeldende kommunikasjon. Hvis du stanser abonnementet, legg merke til at vi fortsatt fra tid til annen vil kunne kontakte deg med tjenestemeldinger (for eksempel for å bekrefte en bestilling du har lagt inn eller for å bekrefte leveringsdetaljer).

7. Hvordan du utøver dine rettigheter

I enkelte jurisdiksjoner har du rett til å aksessere, korrigere, oppdatere, begrense, motta en maskinlesbar kopi av dine personopplysninger eller slette dine data samt eventuell annen rettighet som gjelder i din jurisdiksjon. Du kan anmode om å utøve disse rettighetene fra vår Canons Personvernside for Europa, ved å klikke på linken som finnes i våre kommunikasjons-e-poster, eller ved å aksessere den relevante delen av Canons nettsteder eller apper eller ved å kontakte oss ved bruk av kontaktdetaljene som finnes på slutten av denne Erklæringen.

Vi kommer til å slette dine personopplysninger straks disse ikke lenger er nødvendige for formålene de opprinnelig ble samlet inn for.

Du har òg rett til å protestere mot at dine personopplysninger brukes til visse formål, herunder å sende deg markedsføring. Se «Markedsføringskommunikasjon [Marketing Communications]» foran for flere detaljer om hvordan markedsføring bortvelges.

Vi kommer til å etterleve enhver anmodning om å utøve dine rettigheter i samsvar med gjeldende lovverk. Legg imidlertid merke til at det finnes en rekke begrensninger i disse rettighetene, og det vil kunne være omstendigheter der vi ikke er i stand til å etterleve anmodningen din. For å fremme anmodninger om dine personopplysninger, eller hvis du har spørsmål eller bekymringer vedrørende dine personopplysninger, skal du kontakte oss ved bruk av detaljene nedenfor. Du har òg rett til å fremme dine bekymringer for den lokale datavernmyndigheten din.

8. Oppbevaring av opplysningene dine

Canon kommer til å oppbevare personopplysningene dine så lenge vi behøver dem for de formålene som er gitt i punkt 2 i denne Personvernerklæringen og i samsvar med eventuelle oppbevaringsperioder som kreves etter gjeldende lovverk og i de relevante begrensningsvedtektene. Denne varigheten skal normalt ikke overskride 6 år i de fleste jurisdiksjoner. Hvis du for eksempel har gjort et kjøp hos oss, kommer vi til å oppbevare en opptegnelse av kjøpet ditt i den perioden som trengs for fakturerings , beskatnings og garantiformål. Vi skal òg kunne ha en opptegnelse over korrespondansen med deg (for eksempel hvis du har fremmet en klage om et produkt eller våre Tjenester) så lenge det trengs for å verne oss mot et rettslig krav. Der vi ikke lenger behøver å oppbevare personopplysningene dine, kommer vi til å slette dem. Legg merke til at hvis du sier opp abonnementet for markedsføringskommunikasjon, kommer vi til å oppbevare en opptegnelse over kommunikasjonsinformasjonen din for å sikre at vi ikke markedsfører til deg i fremtiden.

Canon kommer ikke til å slette personopplysningene dine der de henviser til et aktivt forhold eller et produkt eller en tjeneste som du eksplisitt har anmodet om (for eksempel et nylig kjøp gjort hos en Canon-Tjeneste).

9. Dine plikter

Du garanterer for kvaliteten på den informasjonen du har gitt i våre Tjenester. Alle personopplysninger du sender til Canon, må være ekte, nøyaktige og oppdaterte. Du tar fullt ansvar for at informasjonen din er nøyaktig, oppdatert, og at den oppfyller dette prinsippet.

10. Endringer i denne Personvernerklæringen

Vi kommer fra tid til annen til å oppdatere vår Personvernerklæring for å sikre at du straks informeres om Canons databehandlingsaktiviteter. Vi kommer ikke til å involvere oss i noen behandlingsvirksomheter som vil kunne utsette personopplysningene dine for fare og kommer til å skaffe oss ditt uttrykkelige samtykke der det er nødvendig for å sikre din rett til personvern. Vi kommer til å holde deg oppdatert om eventuelle endringer i denne Personvernerklæringen via Tjenestene. Vi kommer òg til å bruke alle de kommunikasjonsmetodene du har gitt, for å informere deg om viktige endringer i denne Personvernerklæringen. Hvis du fortsatt bruker våre Tjenester etter utvetydig å ha blitt informert om den oppdaterte Personvernerklæringen, samtykker du i å være bundet av de oppdaterte vilkårene.

11. Kontakte Canon

Kontakt Canon med eventuelle spørsmål eller kommentarer om Personvernerklæringen til enten ditt regionale Canon-Kontor som finnes på siden Kontakt Oss på nettstedet vårt eller direkte til vårt europeiske Personvernombud DPO på DataProtectionOfficer@canon-europe.com

Vi håper at Canon kan løse eventuelle bekymringer du måtte ha. Men hvis du fortsatt ikke er tilfreds, skal du kunne fremme dine bekymringer for den lokale datavernmyndigheten din.

Definisjon av Canon

I Personvernerklæringen skal «Canon» bety Canon Europa N.V og dets tilknyttede og vises til i denne erklæringen som «vi», «oss», «vår/vårt/våre» eller «Canon».

Sist modifisert: 8.5.2018

Versjon: 1.0