Historisk sett har uttrykket «kontorarbeidere» ikke bare antydet hvor disse personene jobber, men også typen arbeid de utfører – informasjonsbaserte oppgaver som de siste to tiårene har blitt utført på datamaskiner.
De siste årene har konseptet kontorarbeid utviklet seg videre. I stedet for å være bundet til ett sted, kan ansatte i organisasjoner i stadig større grad jobbe fra hvor som helst, så lenge de fortsatt er produktive.
Mange av kundene våre går mot en langsiktig hybrid arbeidsmodell som kombinerer flere typer arbeidsplasser: en sentral eller satellittbasert bedriftshub, de ansattes hjem, kontorfellesskap og en togvogn eller avgangshall når man er på reise.
Etter hvert som hybridarbeid blir mer og mer vanlig, må IT-ledere finne ut hvordan de skal legge til rette for arbeid utenfor kontoret, og hvordan de kan optimalisere det slik at det blir så produktivt som mulig.
Nedenfor tar vi for oss fire vanlige spørsmål fra organisasjoner som ønsker å opprettholde og øke produktiviteten i et hybrid arbeidsmiljø, og forklarer hvilke løsninger Canon kan tilby.