LIGG ET SKRITT FORAN MED CPS

Hold deg oppdatert og maksimer oppetiden med Canon Professional Services

Hva er inkludert i CPS?

Den profesjonelle produktstøttetjenesten som hjelper deg med å holde bedriften og utstyret ditt på rett spor, uansett hva som kommer i veien.

*Alle fordeler er underlagt bruksvilkårene

Raskere reparasjoner

Vi reparerer produktet ditt på så lite som 2* virkedager med lån av reserveutstyr* om nødvendig.

Regelmessig service

Vedlikeholdsrengjøring og -kontroller innebygd i planen din.

Rabatt på hver reparasjon

Opptil 20 %* rabatt på hver reparasjonsregning.

Gratis frakt

Forsendelse til og fra reparasjonssenteret neste arbeidsdag.

Profesjonelle forretningsøkter

Direktesendte økter med råd og praktiske tips fra bransjeeksperter.

Hvordan virker det?

Raskere reparasjoner

Populære profesjonelle produkter på Fast Track-listen får reparasjon i løpet av 2 til 5 virkedager, avhengig av medlemskapsnivået. Hvis det tar oss lengre tid, tilbyr vi utlån av reserveutstyr, slik at du kan fortsette arbeidet ditt. Og det er ikke alt – reparasjonskostnadene får en rabatt på mellom 10 % og 20 %.

Regelmessig service

Når produktet ditt fungerer som det skal, og trenger en rengjøring, tilbyr vi et bredt utvalg av vedlikeholdstjenester som er inkludert i medlemskapet ditt. Hvert år med medlemskap kvalifiserer deg for vedlikeholdstokener, tilsvarende det du har betalt for CPS. Når du trenger en tjeneste, kan du logge på kontoen din og bruke tokenene!

Gratis frakt

Hver gang du trenger reparasjon eller service, må du velge «Ekspresslevering» når du sender oss produktet. Vi begynner å jobbe med det neste virkedag. Husk å skrive ut og legge ved etiketten for prioritert CPS, slik at vi vet at det er deg!

Profesjonelle forretningsøkter

Vi har regelmessige webinarer for lukkede grupper for CPS-medlemmer med eksperter fra juridisk avdeling og fagfolk innen regnskapsføring, markedsføring og agentadministrasjon – for å gi deg praktiske tips og svare på spørsmålene dine.

Jeg føler at jeg må fortelle hvor fantastisk CPS-programmet er for fagfolk som meg!

Servicen og rådene jeg har fått fra avdelingen deres, har virkelig vært helt enestående.»

Hva er det riktige nivået for meg?

Medlemskap for små og mellomstore bedrifter

Passer best for frilansere og små til mellomstore bedrifter.

Årlig avgift

EUR 100 ekskl. MVA
EUR 200 ekskl. mva.
EUR 350 ekskl. mva.

Fast Track-reparasjon av EOS-kameraer og -objektiver

5 dager
3 dager
2 dager

Fast Track-reparasjon av video- og Cinema-produkter

5 dager
5 dager
5 dager

Utlån av reserveutstyr

Kun reparasjon, Platinum via prioritert støtte

Nei
På forespørsel hvis servicetiden blir overskredet
På forespørsel

Servicerabatt

Gjelder all service og reparasjon.

10 %
15 %
20 %

Godtgjørelse for vedlikeholdsservice

Løses inn i tokener – gjelder tjenester til full pris.

100 tokener
200 tokener
300 tokener

Ubegrenset levering for innkommende og returnerte produkter

Neste virkedag

Inkludert
Inkludert
Inkludert

Prioritert CPS-brukerstøtte

Ja
Ja
Ja

Fordeler for CPS-fellesskapet

– Bedriftswebinarer – Tilbud kun for medlemmer – Profesjonelt fellesskap – Velkomstpakke

Ja
Ja
Ja

Er du interessert i bedriftsmedlemskap?

Spør oss hvordan CPS kan støtte organisasjonen din med bedriftspakker.

Bedriftsplaner

For mellomstore og store organisasjoner som eier mellom 25 og 250 enheter med utstyr.

Årlig avgift

EUR 1000 ekskl. MVA
EUR 3000 ekskl. mva.
EUR 5000 ekskl. mva.

Toårsavgift

5 % rabatt for flere år

EUR 1900 ekskl. MVA
EUR 5700 ekskl. mva.
EUR 9500 ekskl. mva.

Treårsavgift

10 % rabatt for flere år

EUR 2700 ekskl. MVA
EUR 8100 ekskl. mva.
EUR 13 500 ekskl. mva.

Fast Track-reparasjon av EOS-kameraer og -objektiver

3 dager
3 dager
3 dager

Fast Track-reparasjon av video- og Cinema-produkter

5 dager
5 dager
5 dager

Utlån av reserveutstyr

Kun reparasjon

På forespørsel hvis servicetiden blir overskredet
På forespørsel hvis servicetiden blir overskredet
På forespørsel hvis servicetiden blir overskredet

Servicerabatt

Gjelder all service og reparasjon.

20 %
20 %
20 %

Godtgjørelse for vedlikeholdsservice

Løses inn i tokener – gjelder tjenester til full pris.

1000 tokener
2000 tokener
3000 tokener

Vedlikeholdsdag på stedet

Forespørsel via prioritert støtte

0
1
2

Ubegrenset levering for innkommende og returnerte produkter

Neste virkedag

Inkludert
Inkludert
Inkludert

Prioritert CPS-brukerstøtte

Ja
Ja
Ja

Produktopplæring i tekniske ferdigheter

Ja
Ja
Ja

Fordeler for CPS-fellesskapet

– Bedriftswebinarer – Tilbud kun for medlemmer – Profesjonelt fellesskap

Ja
Ja
Ja

Kameraet mitt sluttet å fungere midt i bildet. Jeg fikk et annet kamera, og det reddet dagen! Etterpå sendte jeg det til CPS, og teknikerne klarte å diagnostisere og reparere problemet. I tillegg ga de meg nyttige råd for fremtiden. Kameraet kom tilbake som nytt! »

Opprett en bedriftskonto

Registrer og valider bedriften din for en bedrifts-ID hos Canon, og del invitasjonen med teamet ditt for tilgang for flere brukere.

Registrer produktene dine

Registrer og valider Canon-utstyret ditt. Jo flere produkter du registrerer, jo flere poeng får du. Medlemskap starter på 500 poeng.

Velg abonnement

Velg en plan som passer forretningsbehovene dine basert på utstyret du har registrert.

Abonner

Når du tegner abonnement, sender vi mva.-fakturaen din for det valgte abonnementet. Få mest mulig ut av CPS-medlemskapet ditt med en gang.

Eksklusive CPS-fordeler og -tilbud

Neste webinar

Den neste økten fokuserer på hvordan du kan få sosiale medier til å fungere for deg og bedriften din. Vær på utkikk etter den eksklusive invitasjonen din.

Partnerskapsrabatter

Spar opptil 25 %* på utvalgte produkter, inkludert SanDisk Extreme PRO® SD- og CFExpress™-kort, og få 15 % avslag på hele SanDisk®-produktserien.

25 % rabatt på utvalgte Adobe-produkter

Få et CPS-eksklusivt 12-måneders medlemskap med 25 % rabatt på utvalgte Adobe Pro-produkter. Løs inn i delen «Fordeler og tilbud» på bedriftskontoen.

Forbedre forretningseffektiviteten

Imponer kundene dine med den nyeste profesjonelle leveringstjenesten for gallerier. Gi kundene en fantastisk opplevelse med dette interaktive verktøyet.
Prøv den første måneden gratis på vår regning, og oppgrader etter det.

Praktiske veiledninger

Slik registrerer du deg for bedriftskonto og CPS

En hurtigveiledning til hvordan du kommer i gang med en bedriftskonto og CPS.

Last ned PDF-fil

Slik registrerer man seg for CPS

Trinnvise instruksjoner for hvordan du aktiverer CPS-medlemskap.

Last ned PDF-fil

Slik legger du inn en reparasjons- eller serviceforespørsel

Trinnvise instruksjoner for å opprette en reparasjons- eller vedlikeholdsforespørsel.

Last ned PDF-fil

Slik administrerer du CPS

Se retningslinjene for endring av medlemsnivå og avbestilling.

Last ned PDF-fil

Slik betaler du for CPS

Veiledning i betalingsalternativer og oppdatering av kortinformasjon.

Last ned PDF-fil

Slik oppretter du en bedriftskonto

Se videoen med hurtigveiledning til hvordan du kommer i gang med en Canon-bedriftskonto.

Slik registrerer man seg for CPS

Se videoen med hurtigveiledning til hvordan du aktiverer og administrerer CPS-medlemskapet ditt.

Trenger du hjelp?

Kontakt prioritert CPS-kundestøtte
+47 22 62 92 11 eller cps.support@canon.se

Vanlige spørsmål

  • CPS er et omfattende støtteprogram som hjelper fagfolk og bedrifter med å holde Canon-utstyret sitt i topp stand gjennom regelmessig service og raskere reparasjoner. CPS-medlemskapet betales årlig og tilbyr ulike nivåer for selvstendige næringsdrivende og små og mellomstore bedrifter samt bedriftspakker for større bedrifter. Flere ansatte i samme organisasjon kan få tilgang til og bruke fordelene og støtten fra Canon Professional Services samtidig.

  • CPS er åpen for alle enkeltpersoner som er registrert som en bedrift eller en hvilket som helst bedrift som bruker Canon-utstyr til bildeproduksjon – fra profesjonelle fotografer/videofotografer til skapere og produsenter i organisasjoner av alle størrelser.

  • Kunder må opprette en Canon-bedriftskonto og registrere alle Canon-produkter som tilhører bedriften. Når produktene er registrert og poengene er tildelt, vil alle aktuelle medlemspakker være tilgjengelige for kjøp.

  • Bare registrer deg og begynn å legge til produktene dine for å finne ut hvor mange poeng utstyret ditt kan gi deg. Du trenger ikke å fullføre registreringen for å se hvor mange poeng utstyret er verdt – bare komme tilbake senere og avslutt for å motta poeng. Du kan også se et eksempel på en utstyrsveske i fordelstabellen vår.

  • Et gjennomsnittlig eksempel på produkter som kvalifiserer for CPS Silver, er EOS R6 Mark II med 230 poeng, RF 24-70MM F/2.8L IS USM med 200 poeng, RF 50MM F/1.2L USM med 200 poeng. Et omtrentlig eksempel på CPS Gold-utstyrsvesken er et EOS R5 Mark II med 350 poeng, RF 70–200 MM F2,8 L IS USM med 225 poeng, RF 50MM F/1.2L USM med 200 poeng, RF 28–70 MM F/2.8 IS STM med 105 poeng, batterigrep BG-R10 med 30 poeng og SPEEDLITE EL-1 med 95 poeng. Eksempel på CPS Platinum-utstyrsveske kan være EOS R3 med 480 poeng, RF 100–300MM F/2.8 L IS USM med 500 poeng, RF 50MM F/1.2L USM med 200 poeng, RF 15–35MM F/2.8 L IS USM med 200 poeng, imagePROGRAF PRO-2100 med 310 poeng og EF-EOS R-adapter med 10 poeng.

  • Du trenger minst 500 poeng for å være kvalifisert til å kjøpe et CPS Silver-medlemskap, og det er ikke et tak på antall poeng. Jo flere poeng du har, jo flere CPS-nivåer er åpne for deg. Hvis du for eksempel har 2000 poeng, kan du velge mellom Platinum, Gold og Silver. Hvis du fortsatt trenger prioritert reparasjon, men kan vente i 5 eller 3 virkedager, kan du velge Silver eller Gold. Vær oppmerksom på at Gold ikke gir fordelen med lån av reserveutstyr.

  • Vi har over 3000 Canon-produkter som kan registreres – inkludert de fleste av våre kameraer, objektiver, skrivere, og til og med tilbehør. Husk å legge til både gamle og nye utstyr, og til og med Canon-produkter som kjøpes utenfor hjemlandet ditt kan gi deg poeng.

  • Poengene er nedtonet når det mangler opplysninger og et produkt ikke er fullstendig registrert. Rediger produktregistreringen din, og fyll inn alle opplysninger (serienummer, kjøpsdato, landet og butikken der produktet er kjøpt). Poengene blir validert og utgjør medlemskapsnivået ditt.

  • CPS har utviklet seg til en dedikert ressurs for fagfolk og bedrifter, med unike nye fordeler som er laget for å beskytte bedriften din mot uventede hendelser, slik at du og teamet ditt kan konsentrere seg om arbeidet. Innehavere av en Canon-bedriftskonto har tilgang til multibrukerfunksjonalitet, betalingsbetingelser for bedrifter, nettopriser (ekskl. mva. der det er aktuelt) og tilgang til tjenester som bare er for bedrifter. Se siden med vanlige spørsmål for mer informasjon.

  • Nei, du trenger ikke å registrere produktene dine på nytt. Når du registrerer Canon-bedriftskontoen din, må du ta med den gamle CPS-e-postadressen din i trinn 4 i delen med bedriftsopplysninger. Produktene dine blir tilgjengelige for migrering i den nye Canon-bedriftskontoen din.

  • Vi hjelper deg med masseopplasting av produktene dine!
    Kontakt prioritert CPS-kundestøtte for å få en mal du kan fylle ut, og send den tilbake til oss. Det kan ta noen virkedager, og vi gir deg beskjed når det er klart.

  • Ja, CPS-medlemsnummeret ditt endres når du registrerer deg for et CPS-abonnement. Men det fortsetter å være det samme hvert år, når abonnementet ditt fornyes.

  • Belgia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Slovakia, Spania (kun fastlandet), Storbritannia (kun fastlandet), Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.

  • Medlemsavgiften belastes på forhånd ved abonnering. Betaling kan gjøres med kort eller bankoverføring innen forfallsdatoen som er angitt på mva.-fakturaen.

  • Siden CPS-medlemskapet ditt er en bedriftstjeneste, utstedes det en faktura med 30 dagers betalingsfrist. Hvis du har valgt å betale med kort, vil kortet ditt bli autorisert på første abonnementsdag (det vises en transaksjon med nullverdi på kontoutskriften), og den faktiske betalingen blir belastet på forfallsdatoen, som regel 30 dager senere.

  • Bankopplysninger vises øverst på CPS-fakturaen.

  • Kontakt oss via prioritert CPS-støtte.

  • Nei, CPS-medlemskapet kan ikke settes på pause.

  • CPS-medlemskapet ditt fornyes automatisk for samme medlemskapsnivå på slutten av abonnementsperioden, med mindre du endrer innstillingene for automatisk fornyelse før slutten av gjeldende abonnement.
    Se veiledningen om hvordan man oppdaterer medlemskapsperioden i delen «Praktiske veiledninger» på nettsiden.

  • Du kan når som helst be om en oppgradering eller nedgradering av medlemskapsnivået ditt under «Mine abonnementer» på bedriftskontoen din. Endringene gjelder bare for den neste abonnementsperioden. Abonnementet ditt startet 15. januar 2025, og du ber om en oppgradering eller nedgradering av nivået 3. oktober 2025. Dermed endres abonnementsnivået 15. januar 2026.
    Vær oppmerksom på at hvis du vil oppgradere CPS-medlemskapsnivået ditt, må du ha det riktige antallet produktpoeng for å være kvalifisert for det relevante nivået.

  • Vi ønsker selvfølgelig ikke at du skal forlate oss, men hvis du vil si opp, kan du gå til abonnementssiden på bedriftskontoen eller lese veiledningen om hvordan du gjør dette. Abonnementet ditt blir avsluttet på slutten av faktureringsperioden. Hvis abonnementet for eksempel startet 15. januar 2025, og du sender inn oppsigelsen 3. oktober 2025, vil ikke abonnementet fornyes automatisk, og det utløper 15. januar 2026. Du har fortsatt tilgang til CPS-medlemskapet og kan bruke alle fordelene frem til slutten av den gjeldende faktureringsperioden.

  • Digitalt CPS-medlemskort vil være tilgjengelig for nedlasting fra velkomst-e-posten.

  • Mange av Canon-produktene våre er kvalifisert for rask service hos PSC. Se hele listen HER. Hvis noen av produktene dine er kvalifisert for Fast Track, gjenspeiles dette i utstyrsvesken for hvert produkt. Leveringstiden avhenger av CPS-medlemsnivået ditt. CPS Platinum kvalifiserer for eksempel for en reparasjonstid på to virkedager.
    Maksimalt 3 produkter per medlem kan behandles med Fast Track om gangen. Standard behandlingstid for utstyr som ikke er CPS-registrert, er ca. 10 dager.

  • Behandlingstider er basert på virkedager (virkedager inkluderer ikke helger, helligdager som Canon følger samt perioder med utilgjengelighet som skyldes omstendigheter som er utenfor Canons kontroll) og anses å starte på virkedagen etter at Canon PSC mottar produktet, og slutter den dagen da produktet er klart for å forlate Canon PSC. Den inkluderer ikke tid under transport (til eller fra Canon PSC), heller ikke tiden som går mens man avventer eventuell informasjon fra kunden (for eksempel manglende dokumentasjon) eller avventer kundens beslutning (for eksempel godkjennelse av tilbud på tid og kostnad for kostnadsbelagt reparasjon eller service).

  • Utlån av reserveutstyr kan forespørres av et CPS-medlem med et aktivt CPS Platinum-abonnement etter at en reparasjonssak er logget. Be om lån av reserveutstyr ved å kontakte prioritert CPS-støtte. Utlån av reserveutstyr tilbys bare på Fast Track-produkter og kommer an på tilgjengeligheten. Vi har som mål å sende deg utlånsutstyret samme dag hvis forespørselen ble mottatt før kl. 12.00 CET en virkedag.

  • Den raskeste behandlingstiden for alle video-produkter (Cinema EOS-kameraet og X-serien) er 5 dager. Dette skyldes at noen reparasjoner er kompliserte, og at ikke alle deler er like tilgjengelige. Hvis reparasjonen tar mer enn 5 dager, har Gold- og Platinum-medlemmer rett på lån av reserveutstyr ved behov.

  • Godtgjørelse for vedlikehold er inkludert i CPS-medlemskapsnivået. Godtgjørelsen kan brukes på Canons viktigste vedlikeholdstjenester som tilbys av våre Canon Professional-servicesentre («PSC») i Europa. Disse befinner seg i Frankrike, Tyskland, Italia, Spania, Sverige og Storbritannia.

    En rutinemessig service er når produktet fungerer normalt, uten feil og har nytte av en rengjøring og kontroll.
    Den fullstendige listen over tjenester finnes HER.

    Godtgjørelsen kan ikke brukes på andre typer tjenester, som oppgraderinger og reparasjoner.

  • Vedlikeholdstokener er en virtuell valuta som kan brukes på den grunnleggende vedlikeholdstjenesten i alle PSC-er over hele Europa.
    Antall tokener tilsvarer kostnaden for det årlige CPS-medlemsgebyret. CPS Silver koster for eksempel EUR 100, og dette medlemskapsnivået inkluderer 100 tokener.
    Du kan løse inn tokener når du sender inn en serviceforespørsel.
    Hvis rengjøring og kontroll av sensor for eksempel koster EUR 50, kan et CPS-medlem bruke omtrent 50 tokener istedenfor en faktisk betaling. Se veiledningen for å få trinnvise instruksjoner.
    Tokener er gyldige for hvert abonnementsår og overføres ikke til året etter.

  • Vedlikeholdstokener kan brukes på en hvilken som helst av disse tjenestene.

    Antallet tokener tilsvarer kostnaden for det årlige CPS-medlemsgebyret. CPS Platinum koster for eksempel EUR 350 per år, og et medlem mottar 350 tokener. Hvis rengjøring og kontroll av sensor koster EUR 50, kan dette CPS-medlemmet bruke omtrent 50 tokener istedenfor en pengebetaling. Et årlig CPS Platinum-medlemskap dekker gjennomsnittlig to sensorrengjøringer og -kontroller, én EOS-standardservice og én standardservice på L-objektivet. Det kan være forskjellige kombinasjoner av disse tjenestene.

  • I likhet med CPS Platinum inkluderer bedriftspakker en godtgjørelse for vedlikehold som kan brukes på en hvilken som helst av disse tjenestene på samme måte. Men bedriftsnivåene A og B inkluderer også fordelen ved en vedlikeholdsdag på stedet, noe som krever en andel av tokenene.

  • Dette er når Canons teknikere besøker lokalene for å utføre produktrengjøring og -vedlikehold for kvalifiserte «Fast Track Service TAT»-produkter. Det er snakk om et åtte (8) timers besøk der én (1) tekniker utfører en vedlikeholdstjeneste på maksimalt tjuesju (27) speilreflekskameraer eller speilløse systemkameraer, eller trettitre (33) EF/RF-objektivprodukter, eller trettitre (33) videokamera-produkter eller tjue (20) Cinema EOS-produkter. Bestill 60 dager i forveien ved å kontakte prioritert CPS-kundestøtte.

  • Nei, CPS er bedre enn det! Fullt betalt CPS-medlemskap er gyldig i følgende land: Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Latvia, Litauen, Estland, Polen, Portugal, Spania (kun fastlandet), Storbritannia (kun fastlandet), Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.
    CPS-fordelene kan løses inn i et hvilket som helst Canon Professional-servicesenter i Frankrike, Italia, Spania, Sverige, Storbritannia og Tyskland.
    Hvis du for eksempel holder til i Tyskland, men har et prosjekt i Italia og trenger å få kameraet reparert, kan du få det reparert på det italienske reparasjonssenteret vårt, og hvis det er enklere for deg, kan du be om at det sendes tilbake til Tyskland.

  • Nei, dessverre. CPS-fordelene kan kun løses inn hos Canons viktigste vedlikeholdstjenester, som tilbys av våre Canon Professional-servicesentre («PSC») i Europa. Disse befinner seg i Frankrike, Italia, Spania, Sverige, Storbritannia og Tyskland. Ubegrenset levering neste virkedag er inkludert i CPS-medlemskapet ditt for å sikre at produktet ditt kommer til oss så snart som mulig.

  • CPS drives separat for ulike globale regioner. Men CPS-kunder utenfor Europa er kvalifisert for enkelte tjenester hos Canon EMEA-anlegg og -arrangementer, så lenge de har et gyldig CPS-medlemskort. Vi gjør oppmerksom på at fordeler fra hjemlandet ditt kanskje ikke gjelder i EMEA.

  • Kontakt oss på business.account@canon-europe.com for å oppdatere detaljene om bedriftskontoen din.

Du er kanskje også interessert i

Proffhistorier

Inspirerende historier fra verdens ledende fotografer og filmskapere.

Vedlikehold, oppgraderinger og reparasjoner

Eksperter holder utstyret i perfekt stand, forbedrer bildebehandlingsytelsen eller utfører reparasjon.

Canon bedriftskonto

En bedriftskonto er åpen for alle enkeltpersoner som er registrert som en bedrift, eller for en bedrift som bruker Canon-utstyr.