eMaintenance – enhetstilkobling

Dette er tilkoblingssenteret vårt, der du finner viktig informasjon og omfattende veiledninger som hjelper deg med å koble til enhetene dine. Få tilgang til smart fjerndiagnostikk og databasert innsikt som er laget for å forbedre forretningsdriften og øke effektiviteten.

Oversikt

eMaintenance er en løsning som håndterer tidkrevende oppgaver knyttet til enhetsbehandling og administrasjon. Automatiserte måleravlesninger, fjerndiagnostikk, automatiske hendelsesvarsler, forbedret administrasjon av forbruksmateriell og strømlinjeformet enhetsdistribusjon bidrar til at virksomheten blir mer effektiv.


Hvis enheten/serveren slutter å kommunisere med eMaintenance, betyr avbruddet at vi ikke kan registrere nøyaktige måleravlesningsdata, utløse automatisk påfylling av forbruksartikler eller tilby proaktive støttetjenester for enheten, noe som fører til avbrudd i tjenestene dine.


Klikk på bildet som samsvarer med enhetens kontrollpanel, for å få mer veiledning som kan hjelpe deg med å løse tilkoblingsproblemer.

Valg av kontrollpanel

Klikk på bildet som samsvarer med enhetens kontrollpanel. Hvis kontrollpanelet ikke vises, kan du kontakte kundestøtten.

Kontrollpanel alternativ 1

Opplæringsvideo for kommunikasjonstest

Det finnes to kommunikasjonsmetoder. Se denne videoen for veiledning om gjeldende kommunikasjonsmetode. Hvis den første videoen ikke samsvarer med det du ser, kan du se den andre videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

Hvis videoen over ikke samsvarer med det du ser, kan du se denne videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

  • Nedenfor finner du fremgangsmåten for å utføre en kommunikasjonstest på Canon imageRUNNER ADVANCE DX


    1. Trykk på 123-tasten

    Trinn 1


    2. Velg Monitoring Service (overvåkingstjeneste) fra menyen

    Trinn 2


    3. Trykk på Communication Test \ Comm (kommunikasjonstest \ komm). Testknapp.
    (Dette kan variere avhengig av programvareversjonen på enheten. Du ser ett av de tre skjermbildene nedenfor)

    Trinn 3a Trinn 3b Trinn 3c

    4. Hvis du får opp en Start Test-knapp, trykk på den og så på Yes (Ja) for å utføre kommunikasjonstesten.
    På noen enheter trenger du ikke å gjøre dette. Gå da videre til trinn 5

    Trinn 4a Trinn 4b

    5. Kommunikasjonstesten utføres nå, og mens dette skjer, får du opp ett av følgende skjermbilder.

    Trinn 5a Trinn 5b

    6. Når kommunikasjonstesten er fullført, får du opp en melding om at kommunikasjonen var vellykket (Successful \ Communication Test Result > All Succeeded).

    Trinn 6a Trinn 6b

    7. Hvis det oppstår feil, må du kontakte IT-avdelingen for å sikre at enheten har tillatelse til å kommunisere med Canon.

    Trinn 7a Trinn 7b

Kontrollpanel alternativ 2

Opplæringsvideo for kommunikasjonstest

Det finnes to kommunikasjonsmetoder. Se denne videoen for veiledning om gjeldende kommunikasjonsmetode. Hvis den første videoen ikke samsvarer med det du ser, kan du se den andre videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

Hvis videoen over ikke samsvarer med det du ser, kan du se denne videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

  • Denne veiledningen viser hvordan du utfører en kommunikasjonstest på Canon imageRUNNER ADVANCE


    1. Trykk på 123-tasten

    Trinn 1


    2. Velg Monitoring Service (overvåkingstjeneste) fra menyen

    Trinn 2


    3. Trykk på knappen for kommunikasjonstest.

    Trinn 3


    4. Trykk på knappen Start Test.

    Trinn 4


    5. Du ser følgende bekreftelsesmelding hvis testen lykkes.

    Trinn 5


    6. Hvis det oppstår feil, må du kontakte IT-avdelingen for å sikre at enheten har tillatelse til å kommunisere med Canon.

    Trinn 6

Kontrollpanel alternativ 3

Opplæringsvideo for kommunikasjonstest

Det finnes to kommunikasjonsmetoder. Se denne videoen for veiledning om gjeldende kommunikasjonsmetode. Hvis den første videoen ikke samsvarer med det du ser, kan du se den andre videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

Hvis videoen over ikke samsvarer med det du ser, kan du se denne videoen om den gamle kommunikasjonsmetoden.

  • Denne veiledningen viser hvordan du utfører en kommunikasjonstest på Canon imageFORCE


    1. Trykk på 123-tasten

    Trinn 1


    2. Velg Monitoring Service (overvåkingstjeneste) fra menyen

    Trinn 2


    3. Trykk på Communication Test \ Comm (kommunikasjonstest \ komm). Testknapp.
    (Dette kan variere avhengig av programvareversjonen på enheten. Du ser ett av de to skjermbildene nedenfor)

    Trinn 3a Trinn 3b


    4. Hvis du får opp en Start Test-knapp, trykk på den og så på Yes (Ja) for å utføre kommunikasjonstesten.
    På noen enheter trenger du ikke å gjøre dette. Gå da videre til trinn 5.

    Trinn 4a Trinn 4b


    5. Kommunikasjonstesten utføres nå, og mens dette skjer, får du opp ett av følgende skjermbilder.

    Trinn 5a Trinn 5b


    6. Når kommunikasjonstesten er fullført, får du opp en melding om at kommunikasjonen var vellykket (Successful \ Communication Test Result > All Succeeded).

    Trinn 6a Trinn 6b

    7. Hvis det oppstår feil, må du kontakte IT-avdelingen for å sikre at enheten har tillatelse til å kommunisere med Canon.

    Trinn 7a Trinn 7b Trinn 7c

Vanlige spørsmål om eMaintenance

  • Følg disse trinnene: Noter deg feilkoden som referanse

    Kontroller at enheten er koblet til nettverket – enten via kabel eller WI-FI

    Hvis du kan skrive ut til enheten og datamaskinen ikke er koblet direkte til den med en kabel, er den på nettverket

    Kontakt organisasjonens IT-støtte, og bekreft at enheten har tilgang til å snakke med oss utenfor nettverket. De trenger detaljene i det neste spørsmålet: «Jeg trenger detaljene i URL-adressene som brukes av enheten til å kommunisere med eMaintenance»

  • Cloud Connection Agent (CCA) er den nyeste kommunikasjonsmetoden vår som fungerer på det meste av den nåværende porteføljen vår

    CCA
    hbp-ec1l.srv.ygles.com – port 443
    kinesis.eu-central-1.amazonaws.com – port 443
    cognito-identity.eu-central-1.amazonaws.com – port 443
    a2etju7iem1tgc-ats.iot.eu-central-1.amazonaws.com – port 443 eller 8883
    rgt.srv.ygles.com – port 443
    camapi.srv.ygles.com – port 443
    camapi-ec1.srv.ygles.com – port 443
    hbpm-ec1l.srv.ygles.com – port 443

    RDMS (Remote Device Management Service) er kommunikasjonsmetoden vår for å sikre at enhetens fastvare holdes oppdatert

    RDMS
    device.c-cdsknn.net – port 443
    device02.c-cdsknn.net – port 443
    a02.c-cdsknn.net – port 443

    ERDS (Embedded Remote Diagnostic Service) er den gamle kommunikasjonsmetoden vår

    eRDS
    b01.ugwdevice.net – port 443

    Klikk her for å laste ned dokumentet om informasjonssikkerhet for Canon eMaintenance. Dette inneholder teknisk informasjon om eMaintenance.

  • Ta kontakt med kundestøtten, der representantene innhenter opplysningene dine og setter deg over til det riktige teamet som kan hjelpe deg med oppsettet.

  • Ta kontakt med kundestøtten, der representantene innhenter opplysningene dine og setter deg over til det riktige teamet som kan hjelpe deg med oppsettet.

  • Hvis meldingen om at ingen leier er registrert, vises når en kommunikasjonstest utføres, er ikke enheten registrert i det lokale salgsselskapet. Kontakt det lokale salgsselskapet for å få nøkkelen som trengs. Den kan deretter legges inn i enheten, og en kommunikasjonstest blir utført samtidig. Se videoen for å få mer informasjon.

Selvbetjeningsportal

Data-Driven Decision Making in progress

Selvbetjeningsportalen vår er laget for å forenkle opplevelsen din ved å gi deg en sømløs måte å administrere kontoen din og produktene dine på. Gjennom portalen kan du opprette og følge med på støtteforespørsler, sende inn måleravlesninger, be om flytting eller fjerning av produkter og oppdatere konto- og produktinformasjon. I tillegg kan du opprette kontorelaterte spørsmål, og dermed har du effektiv og praktisk støtte lett tilgjengelig.

Du kan også ha interesse av ...

Kontakt oss

Kontakt oss for å få støtte via telefon eller e-post

Serienummer

Finn serienummeret for produktet

Resirkulering

Lær mer om Canons resirkuleringsprogram for kassetter