A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Professional-servicesenter

Hvorfor bruke Canon Professional Service Center?

Canon Professional Service Center (PSC) er servicesentre som eies av Canon. Som produsent av Canon-produkter mener vi at kundene våre fortjener best mulig kundeservice og støtte.

Alle Canon PSC har høyt kvalifiserte teknikere, de nyeste verktøyene og det nyeste utstyret og er toppmoderne anlegg som alle er tilpasset for å levere et bredt spekter av tjenester i hele Canons produktutvalg.

Reparasjon

Avhengig av om du representerer en bedrift eller en forbruker, kan du ordne med reparasjon av produktet på følgende måte:

Hvis du representerer en bedrift:
  • For å kunne sende inn en service- eller reparasjonsforespørsel til Canon må du ha en aktiv bedriftskonto.
  • Du kan registrere deg for å få en bedriftskonto eller eventuelt logge på hvis du allerede har en bedriftskonto.
  • Når du har logget på bedriftskontoen din, kan du starte service- eller reparasjonsforespørselen.

Hvis du er forbruker:

Hvis garantiperioden for Canon-produktet ditt har utløpt eller typen feil ikke dekkes av den, tilbyr vi en rekke avgiftsbelagte reparasjonsalternativer (enten reparasjon med fast pris, reparasjonsgrense eller tids- og pristilbud) avhengig av produktene dine.

  • Reparasjon til fastpris: Du vil få oppgitt en fast pris før du sender produktet/produktene til et Canon Professional-servicesenter. Denne fastprisen inkluderer kostnaden for alle nødvendige reservedeler, arbeid og returfrakt.
  • Reparasjonsgrense: Du kan angi en reparasjonsgrense (dvs. en maksimal reparasjonsavgift) før du sender produktet/produktene til et Canon Professional-servicesenter. Det er imidlertid en gjeldende minimumsverdi. Dette fungerer som ditt samtykke til at vi kan gå videre med reparasjonen, og du vil ikke motta et pristilbud. Hvis reparasjonen kan utføres til en pris som er lavere enn den angitte reparasjonsgrensen, blir du bare belastet med det laveste beløpet. En reparasjonsgrense kan føre til raskere reparasjonstid for deg, og reparasjonen vil heller ikke være underlagt et avslagsgebyr (gjelder hvis du ber om et tids- og kostnadstilbud)
  • Tids- og kostnadstilbud: Du kan be om et tids- og kostnadstilbud, noe som innebærer at det blir utført en teknisk diagnostisering når produktet ankommer et Canon Professional-servicesenter. Deretter får du et tilbud med detaljert informasjon om forventede reparasjonskostnader for produktet/produktene, og du får muligheten til å godta eller avslå tilbudet før reparasjonsarbeidet går i gang. Hvis du avslår tilbudet, kan du bli belastet med et avslagsgebyr for å dekke undersøkelseskostnadene.

Alle våre betalte reparasjonsalternativer er underlagt service- og reparasjonsvilkårene våre.

Tjenester vi tilbyr

Produkter vi dekker

Canon Professional Service Center håndterer en rekke Canon-produkter, for eksempel:

  • Kameraer og objektiver (EOS, IXUS, PowerShot)
  • Videokameraer og objektiver (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA-/XF-/ME-serien)
  • Filmobjektiver
  • Pro-skjermer
  • Fjernstyrt PTZ
  • Kikkerter
  • Projektorer
  • Andre produkter (Zoemini, kalkulatorer, presentatører osv.)

Vær oppmerksom på at vi kanskje ikke tilbyr visse tjenester for enkelte produkter, for eksempel hvis reservedeler ikke lenger er tilgjengelige for dem.

Kontaktinformasjon

Besøksadresse: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Veibeskrivelse

Telefon: +47 23 50 01 43

E-post: psc.service@canon.se

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Åpningstider

Mandag til torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 15.00

Vilkår for service og reparasjon

Før du sender produktet til et Canon Professional Service Center, må du lese våre vilkår for service og reparasjon.

Du kan også ha interesse av …