Nye i-SENSYS-skrivere hjelper bedrifter nå sitt potensial med rask, profesjonell utskrift

Oslo 3. mai 2016 - Canon Europa, verdensledende leverandør av bildeløsninger, lanserer i dag to nye sort-hvitt multifunksjonsserier for A4-utskrift, som møter utskrifts- og dokumentutfordringene hos bedrifter i vekst. I tillegg til kjernefunksjoner som utskrift, kopiering og fargeskanning, kan de nye i-SENSYS MF410- og i-SENSYS MF510-seriene skilte med flere funksjoner og høyere hastighet i en kompakt, intuitiv design.

MF418x_FSL.jpg

–Canons målsetting har alltid vært å hjelpe kunder med å nå sitt fulle potensial. Vi tilbyr derfor pålitelige og skalerbare løsninger som dekker behovene til ambisiøse bedrifter som ønsker vekst og nye muligheter. De nye i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-seriene er perfekte eksempler på raske og produktive maskiner som er kompakte nok til å få plass på små eller mellomstore kontorer, og samtidig kraftige nok til å takle bedriftens behov, sier Iacob Bjørnebye, produktsjef for laserprodukter i Canon Norge.

Med fokus på produktivitet i bedriften
De nye i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-seriene er ideelle valg for arbeidsgrupper i vekst som vil ha konkurransedyktige driftskostnader for stigende sort-hvitt-utskriftsvolumer. Med utskriftshastighet fra 33¹ til 40 sider i minuttet² og automatisk tosidig dokumentmater, leverer de nye enhetene profesjonelle utskrifter i høyt tempo. For å øke produktiviteten ytterligere, leveres de to nye seriene med fjernstyring, slik at behovet for IT-ansattes vedlikehold på enkeltmaskiner hos bedriften reduseres. Enhetene er dessuten utstyrt med LCD-berøringsskjerm i farger, og er både enkel og intuitiv å bruke.

Funksjoner for å skanne til e-post eller mappe forenkler arbeidsflytene ytterligere med skanning direkte til USB, delte mapper, FTP eller innbokser – helt uten bruk av PC. Enhetene har også skanning til populære nettskyapplikasjoner og mobile enheter ved hjelp av gratis PC- eller mobilapplikajoner.

–De nye i-SENSYS-modellene er utviklet med tanke på kompatibilitet og brukervennlighet. Med støtte for digitalisering og effektive arbeidsflyter, takket være skanning til e-post og skanning til mappe, legger de nye enhetene til rette for optimal produktivitet både på og utenfor kontoret. Alt-i-ett-tonerkassettene sørger for pålitelig og konstant kvalitet, og er vedlikeholdsfri og enkel å administrere. Kompatibilitet med administrerte utskriftstjenester (Managed Print Services) gir skaleringsmuligheter i takt med bedriftens vekst, sier Bjørnebye videre.

Forbedrede tilkoblingsmuligheter for effektive kontorer
Kompatibilitet med Canon uniFLOW gir deg tilgang til bedriftsfunksjoner i en kompakt innpakning, og lar deg dra nytte av Canons plattform for utskriftsstyring. Med støtte for bransjestandardene PCL5c/6 og Adobe PostScript, kan i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-serien enkelt og problemfritt integreres i administrerte IT-nettverk. Enhetene er også utstyrt med Canons nye funksjon for nærfeltskommunikasjon, NFC Touch & Print³, som gjør det mulig for ansatte å bruke kompatible⁴ smarttelefoner eller nettbrett til å koble til og skrive ut raskt og presist med mobilappen Canon PRINT Business.

Begge seriene støtter opplasting av skannede data til nettskyapplikasjoner, inkludert Dropbox™ og Google Drive™, ved hjelp av gratisappene. De nye enhetene støtter også Google Cloud Print, Apple AirPrint™ og Mopria. Med disse funksjonene kan bedrifter i alle størrelser jobbe mer effektivt og administrere, skrive ut og skanne dokumenter via en rekke mobile enheter mens de er på farten.

Miljøvennlig
i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-serien inngår i Canons prisbelønte resirkuleringsordning for tonerkassetter som gir brukerne mulighet til å resirkulere tomme Canon-tonerkassetter enkelt, gratis og på en miljøvennlig måte.

i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 er i salg fra juni 2016.

i-SENSYS MF510 – nøkkelspesifikasjoner:

• Utskrift, kopiering, skanning
  • Faks (kun MF515x)
  • Automatisk tosidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5”) berøringsskjerm i farger
  • 40 sider i minuttet
  • E-maintenance
  • Wi-Fi
  • AirPrint og Mopria
  • Kompatibel med Google Cloud Print
  • uniFLOW-kompatibilitet
  • Støtte for skriverspråkene PCL5c/6 og Adobe PostScript

i-SENSYS MF410 – nøkkelspesifikasjoner:

• Utskrift, kopiering, skanning
  • Faks (kun MF416dw og MF419x)
  • Automatisk tosidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5”) berøringsskjerm i farger
  • 33 sider i minuttet
  • E-Maintenance
  • NFC Touch & Print (kun MF416dw)
  • AirPrint og Mopria
  • Kompatibel med Google Cloud Print
  • uniFLOW-kompatibilitet (kun MF418x og MF419x)
  • Støtte for skriverspråkene PCL5c/6 og Adobe PostScript

¹ MF410-serien
² MF510-serien
³ Kun MF416dw
⁴ NFC-aktiverte Android-enheter
Les neste

Canon oppgraderer objektivene i den populære 70-200mm L-serien – selve hjørnesteinen i fotografens utstyrsbag

Oslo, 7. juni 2018 – Canon lanserer i dag en oppgradering av to av de mest populære og anerkjente objektivene i L-serien – EF 70-200mm f/4L IS II USM og EF 70-200mm f/2.8L IS III USM. 70-200mm-objektivet har spilt en sentral rolle for profesjonelle, semiprofesjonelle og fotoentusiaster i mange år takket være muligheten til enkelt å endre bildekomposisjon ved å bytte fra standard til telefoto. Denne fleksibiliteten innebærer at begge objektivene kan brukes til en lang rekke motiver – fra portretter til naturfoto – noe som bekrefter 70-200mm-objektivets sentrale rolle i fotografens utstyrsbag.