Nye i-SENSYS-skrivere hjelper bedrifter nå sitt potensial med rask, profesjonell utskrift

Oslo 3. mai 2016 - Canon Europa, verdensledende leverandør av bildeløsninger, lanserer i dag to nye sort-hvitt multifunksjonsserier for A4-utskrift, som møter utskrifts- og dokumentutfordringene hos bedrifter i vekst. I tillegg til kjernefunksjoner som utskrift, kopiering og fargeskanning, kan de nye i-SENSYS MF410- og i-SENSYS MF510-seriene skilte med flere funksjoner og høyere hastighet i en kompakt, intuitiv design.

MF418x_FSL.jpg

–Canons målsetting har alltid vært å hjelpe kunder med å nå sitt fulle potensial. Vi tilbyr derfor pålitelige og skalerbare løsninger som dekker behovene til ambisiøse bedrifter som ønsker vekst og nye muligheter. De nye i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-seriene er perfekte eksempler på raske og produktive maskiner som er kompakte nok til å få plass på små eller mellomstore kontorer, og samtidig kraftige nok til å takle bedriftens behov, sier Iacob Bjørnebye, produktsjef for laserprodukter i Canon Norge.

Med fokus på produktivitet i bedriften
De nye i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-seriene er ideelle valg for arbeidsgrupper i vekst som vil ha konkurransedyktige driftskostnader for stigende sort-hvitt-utskriftsvolumer. Med utskriftshastighet fra 33¹ til 40 sider i minuttet² og automatisk tosidig dokumentmater, leverer de nye enhetene profesjonelle utskrifter i høyt tempo. For å øke produktiviteten ytterligere, leveres de to nye seriene med fjernstyring, slik at behovet for IT-ansattes vedlikehold på enkeltmaskiner hos bedriften reduseres. Enhetene er dessuten utstyrt med LCD-berøringsskjerm i farger, og er både enkel og intuitiv å bruke.

Funksjoner for å skanne til e-post eller mappe forenkler arbeidsflytene ytterligere med skanning direkte til USB, delte mapper, FTP eller innbokser – helt uten bruk av PC. Enhetene har også skanning til populære nettskyapplikasjoner og mobile enheter ved hjelp av gratis PC- eller mobilapplikajoner.

–De nye i-SENSYS-modellene er utviklet med tanke på kompatibilitet og brukervennlighet. Med støtte for digitalisering og effektive arbeidsflyter, takket være skanning til e-post og skanning til mappe, legger de nye enhetene til rette for optimal produktivitet både på og utenfor kontoret. Alt-i-ett-tonerkassettene sørger for pålitelig og konstant kvalitet, og er vedlikeholdsfri og enkel å administrere. Kompatibilitet med administrerte utskriftstjenester (Managed Print Services) gir skaleringsmuligheter i takt med bedriftens vekst, sier Bjørnebye videre.

Forbedrede tilkoblingsmuligheter for effektive kontorer
Kompatibilitet med Canon uniFLOW gir deg tilgang til bedriftsfunksjoner i en kompakt innpakning, og lar deg dra nytte av Canons plattform for utskriftsstyring. Med støtte for bransjestandardene PCL5c/6 og Adobe PostScript, kan i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-serien enkelt og problemfritt integreres i administrerte IT-nettverk. Enhetene er også utstyrt med Canons nye funksjon for nærfeltskommunikasjon, NFC Touch & Print³, som gjør det mulig for ansatte å bruke kompatible⁴ smarttelefoner eller nettbrett til å koble til og skrive ut raskt og presist med mobilappen Canon PRINT Business.

Begge seriene støtter opplasting av skannede data til nettskyapplikasjoner, inkludert Dropbox™ og Google Drive™, ved hjelp av gratisappene. De nye enhetene støtter også Google Cloud Print, Apple AirPrint™ og Mopria. Med disse funksjonene kan bedrifter i alle størrelser jobbe mer effektivt og administrere, skrive ut og skanne dokumenter via en rekke mobile enheter mens de er på farten.

Miljøvennlig
i-SENSYS MF510- og i-SENSYS MF410-serien inngår i Canons prisbelønte resirkuleringsordning for tonerkassetter som gir brukerne mulighet til å resirkulere tomme Canon-tonerkassetter enkelt, gratis og på en miljøvennlig måte.

i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 er i salg fra juni 2016.

i-SENSYS MF510 – nøkkelspesifikasjoner:

• Utskrift, kopiering, skanning
  • Faks (kun MF515x)
  • Automatisk tosidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5”) berøringsskjerm i farger
  • 40 sider i minuttet
  • E-maintenance
  • Wi-Fi
  • AirPrint og Mopria
  • Kompatibel med Google Cloud Print
  • uniFLOW-kompatibilitet
  • Støtte for skriverspråkene PCL5c/6 og Adobe PostScript

i-SENSYS MF410 – nøkkelspesifikasjoner:

• Utskrift, kopiering, skanning
  • Faks (kun MF416dw og MF419x)
  • Automatisk tosidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5”) berøringsskjerm i farger
  • 33 sider i minuttet
  • E-Maintenance
  • NFC Touch & Print (kun MF416dw)
  • AirPrint og Mopria
  • Kompatibel med Google Cloud Print
  • uniFLOW-kompatibilitet (kun MF418x og MF419x)
  • Støtte for skriverspråkene PCL5c/6 og Adobe PostScript

¹ MF410-serien
² MF510-serien
³ Kun MF416dw
⁴ NFC-aktiverte Android-enheter
Les neste

Ta steget inn i Canon EOS Rs kreative verden med det nye kompakte, fullformatkameraet EOS RP

Oslo 14. februar 2019 – I dag lanserer Canon lanserer EOS RP – et lite, lett og praktisk speilløst fullformatkamera for erfarne amatører som ønsker å oppgradere til Canons revolusjonerende EOS R-system. EOS RP er et utmerket valg til reise-, landskaps- og portrettfoto, og videoopptak, Det gir også tilgang til alle fordelene i EOS R-systemet – inkludert verdens raskeste autofokusⁱ. Kameraet er hittil Canons minste og lettesteⁱⁱ digitale fullformatkamera med utskiftbare objektiver og er en suveren kombinasjon av brukervennlighet og imponerende bildekvalitet. Med EOS RP kan fotografer og videofotografer utforske og bruke hele Canons utvalg av EF- og EF-S-objektiver.