Oslo, 1. september 2016 – Canon introduserer i dag to profesjonelle referanseskjermer, designet for å oppfylle 4K-behovet innenfor tv- og filmproduksjon. DP-V2420 er en 24-tommers skjerm med høy luminans, ideell for High Dynamic Range (HDR)-opptak, mens DP-V1710 er en industriledende 17-tommers profesjonell skjerm, utviklet for bruk i tv-busser og studioer. Modellene kombinerer Canons bildeprosesseringsteknologi med et egenutviklet baklys-system og IPS LCD-panel som leverer en unik fargegjengivelse, oppløsning og høy kontrastgrad.

DP-V2420 FSL.jpg

DP-V2420

DP-V1710 FSL.jpg

DP-V1710

Neste generasjons bildeteknologi – DP-V2420
DP-V2420 er Canons flaggskip blant 4K referanseskjermer, utviklet som respons på kravene som stilles innen avansert tv-og filmproduksjon. Modellen støtter den nye ITU-R BT.2100-standarden for HDR bildeparametere, og med høy luminans gir skjermen en fantastisk fargegjengivelse man aldri tidligere har sett. Med utvidet dynamisk område økes kontrasten mellom lyse og mørke områder, og dermed oppnås et inntrykk av 3D-kvalitet.

Skjermens innebygde de-bayer kan vise 4K RAW-opptak direkte fra kompatible Cinema EOS-kameraer, slik at du slipper å investere i en ekstern enhet – samtidig som 4K-arbeidsflyten forbedres.

Canon setter en helt ny standard for 17-tommers profesjonelle 4K-skjermer: DP-V1710
DP-V1710 leverer imponerende 3 840 x 2 160 oppløsning i en kompakt enhet, og er tv-industriens første 4K (UHD) 17-tommers profesjonelle skjerm. Den veier kun 8 kg og er perfekt for bruk ute på opptaksstedet, mens størrelsen og muligheten for bruk med 19-tommers stativ gjør den ideell for bruk i tv-busser med begrenset plass.

DP-V1710 støtter HD/3G- og 6G-SDI-grensesnitt, og kan dermed håndtere 4K-signaler med en enkel kabel. Skjermen er optimalisert for å støtte HDR EOTF-er; DP-V1710 oppfyller behovet for høy sort luminans-ytelse som kreves for tv-produksjon og støtter profesjonelle filmprodusenter som jobber med Full HD-, 4K- og HDR-kvalitet.

Suveren pålitelighet
DP-V2420 og DP-V1710 har en elegant og robust innpakning og har enkel betjening på skjermen, inkludert egendefinerbare funksjonsknapper.

Skjermen føyer seg inn i Canons profesjonelle 4K-serie med profesjonelle referanseskjermer som DP-V2410 og DP-V3010, og gir et unikt utvalg som kan fylle ethvert tv- og filmproduksjonsbehov.

Les neste

Canon utvider utvalget av 4K-projektorer med to nye modeller, inkludert markedets mest kompakte og letteste 4K-projektor

Oslo, 4.desember 2018 – Canon lanserer i dag 4K5020Z og LX-MH502Z – to brukervennlige installasjonsprojektorer med 4K-oppløsning. Nye 4K5020Z kan skilte med markedets hittil mest kompakte og lette ramme. Den har utskiftbare objektiver, lysstyrke på 5000 lumen og leverer førsteklasses bildekvalitet takket være nyutviklede RS-SL07RST, et kraftig og presist 4K-objektiv utstyrt med Canons mest avanserte linseglass. Canon styrker videre projektorutvalget med LX-MH502Z, en rimelig, klasseledende DLP-projektor med innovativ pikselskift-teknologi og 4K UHD-oppløsning.

• Canon
  • Pressesenter
  • Pressemeldinger
  • ...