Fang det ekstraordinære med Canons nye speilløse kamera – EOS M6

Oslo, 15. februar 2017 – Canon presenterer i dag en ny modell i EOS M-serien – EOS M6 – et nytt speilløst kamera med en rekke avanserte Canon-funksjoner i en kompakt innpakning. Utstyrt med det siste innen fototeknologi, blant annet 24,2 megapikslers APS-C sensor, Dual Pixel CMOS AF og DIGIC 7, byr EOS M6 på hastighet og kvalitet i speilrefleks-klassen i et kompakt kamerahus som er enkelt å ta med seg overalt. Kameraet er designet for å inspirere til kreativitet og har vippbar LCD-skjerm for fotografering fra uvanlige vinkler og sikrer at du er klar til å fange øyeblikket med det samme kameraet slås på.

EOS M6 SILVER w15-45 FSL RTI 830.jpg

EOS M6

EOS M6 Electronic Viewfinder EVF-DC2 BLACK.jpg

Elektronisk søker EVF-DC2

Funksjonalitet og eleganse like for hånden
Forevige alt fra solfylte sommerdager til sene vinterkvelder med Canons DIGIC 7, som byr på forbedret prosessorkraft og som gir bilder med fyldigere farger og flere detaljer, uavhengig av lysforholdene. Legg til en 24,2 MP CMOS-sensor og Dual Pixel CMOS AF og du oppnår speilreflekskvalitet og hastighet hele veien. EOS M6 har serieopptak på 7 bilder i sekundet, eller hele 9 bilder i sekundet med fast AF, noe som sørger for at du ikke går glipp av øyeblikket når det plutselig dukker opp et motiv, for eksempel gateunderholdere eller fartsfylt action. Innebygd femakset videostabilisering gir jevne videoopptak i full HD 60p som holder seg stødig selv om du er på farten – funksjonalitet som bedres ytterligere ved bruk av et objektiv med dynamisk bildestabilisator, som for eksempel EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM.

Design og kontroller i ikonisk EOS-stil
EOS M6 bygger på Canons klassiske EOS-design som har perfekt størrelse til å bli med på alle eventyr, klar til å fange de kreative øyeblikkene du jakter på. En intuitiv, stor og vippbar

LCD-skjerm og funksjonshjul som betjenes med tommelen, gir full kontroll over kameraet med et fingertrykk for enkel betjening uansett komposisjon.

Koble til og del
Med integrert Wi-Fi og NFC-tilkobling (nærfeltskommunikasjon) kan du enkelt og raskt dele bildene du tar med EOS M6, med resten av verden. Bluetooth®-tilkobling¹ lar deg opprette en konstant kobling mellom EOS M6 og smarttelefonen, slik at du kan vise bildene uten å ta kameraet ut av vesken. Du kan også bruke Bluetooth® til fjernbetjening og ta et perfekt gruppebilde eller naturbilder på god avstand slik at du ikke forstyrrer motivet.

Splitter ny søker
Canon lanserer også den nye elektroniske søkeren EVF-DC2 i dag – en kompakt og lett ekstern elektronisk søker beregnet på kompatible EOS M-kameraer, deriblant EOS M6, samt en rekke PowerShot-modeller. Den nye 0,39-type søkeren har skjerm med 2,36 millioner punkter som viser hver eneste lille detalj, mens 100 % dekning siker at alt du ser i søkeren kommer med på bildet. Den elektroniske EVF-DC2-søkeren viser bevegelser i sanntid med oppdateringsfrekvens på 120 bilder i sekundet og gjør det enkelt å bytte fra LCD-skjermen til søkeren bare ved å løfte kameraet til øyet. Med en vekt på kun 29 gram er denne kompakte søkeren et perfekt tilskudd i utstyrsbagen til EOS M6-fotografer.

Nøkkelfunksjoner på EOS M6:

• Stor kvalitet, liten størrelse
  • Fantastisk ytelse når du trenger det som mest
  • Nye muligheter for kreativ filming
  • Kombinasjon av kompaktkamera og speilrefleks
  • Del bildene med resten av verden – helt trådløst

Nøkkelfunksjoner for EVF-DC2:

• Bildekomposisjon i detaljrik søker
  • En annen måte å ta bilder på
  • Kompakt enhet som kan følge med overalt

¹ Utstyrt med Bluetooth® lavenergiteknologi. Bluetooth® -ordmerket og -logoene er registrerte varemerker som eies av Bluetooth SIG, Inc., og Canon Inc. sin bruk av nevnte merker og logoer er på lisens. Andre varemerker og merkenavn tilhører sine respektive eiere.