Canon lanserer EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM som gir krystallklare nærbilder

Oslo, 6. april 2017 – Canon lanserer i dag et nytt innovativt objektiv: EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, utviklet for førsteklasses makro- og nærbilder. EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM er utstyrt med Canons unike, innebygde Macro Lite LED-teknologi og er det første objektivet av denne typen i EF-S-serien.

EF-S 35mm f2.8 Macro IS STM.png

EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

Det nye objektivet en del av Canons omfattende EF-objektivserie, og er kompatibelt med alle digitale speilreflekskameraer med APS-C-sensor*. EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM gir deg mulighet til å fotografere små detaljer og komme tett på motivet. Det belyser små objekter og detaljer i nærbilder, samtidig som det gir minimalt med skygge takket være konisk kantdesign. Bildestabilisator med hybrid bildestabilisering gir et objektiv som er konstruert for å motvirke uønsket bevegelse og uskarphet, og gi bedre makrobilder.

Dette kraftige makroobjektivet med 1:1-forstørrelse, fanger motiver som er kun 30 mm fra fronten på objektivet, på en utmerket måte. Nærgrensen og forstørrelsesgraden er perfekt til å få frem små og intrikate detaljer i motiver som smykker, mat eller håndverk.

Med EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM får du tilgang til en ny verden av detaljer, perfekt for dem som ønsker å ta særegne og unike bilder til Instagram-kontoen sin, eller fotografer som skal lage en bildeportefølje til en liten bedrift.

Objektivet er utstyrt med optisk bildestabilisator med hybrid bildestabilisering som gir deg frihet til å bruke håndholdt kamera og forevige motiver fra nye vinkler, og komme tettere på og avdekke detaljer som ikke kan ses med det blotte øye. Den avanserte hybride bildestabiliseringen kompenserer for både rotasjon og lineær bevegelse, noe som er særlig nyttig ved makrofotografering der små kamerarystelser ofte kan gi uønsket uskarphet i bildet.

Innebygd makrolys gir enkle og fleksible belysningsmuligheter, og du kan veksle mellom lysene som er plassert på hver sin side av objektivet, eller bruke begge to samtidig. Med et enkelt knappetrykk justerer du lysstyrken for å fremheve intrikate detaljer i motivet, og du kan jobbe kreativt med skygger som gir dybde og tekstur samtidig som du fremhever fargen og detaljene. Det innebygde makrolyset gjør det enkelt å få flotte, belyste makrobilder som kan publiseres direkte på Instagram uten behov for ytterligere redigering.

Solblenderen har en utforming som gjør at objektivet kaster minimalt med skygger på motivet, og minimerer refleksjoner fra motivet i objektivet. Det gir deg fleksibilitet til å fotografere med naturlig lys og ekstern lyssetting.

Med EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STMs lette design og teknologi, kan du ta fotograferingen ett steg videre. Sirkulær blender med 7 lameller og f/2.8 gir flott bokeh der hovedmotivet trer frem mot en jevn, ufokusert bakgrunn. Dette er et perfekt virkemiddel for å lede blikket mot detaljer, og det gir flotte portrettbilder. Objektivet har også Super Spectra-belegg som reduserer skinn og skygger slik at farge og kontrast opprettholdes.

Filmskapere vil sette pris på STM-motoren som gir stille fokusering for filmopptak uten forstyrrende lyder, mens de jevne fokusskiftene gir filmatiske effekter.

EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM er et allsidig, kompakt og lett objektiv designet for makrofotografering som gjør inntrykk. Objektivet har en rekke bruksområder som portretter, gatefoto og hverdagens små og store øyeblikk, og lar deg formidle din historie.

Nøkkelfunksjoner på Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM:

• Makroobjektiv med innebygd Macro Lite-teknologi
  • 1,0x forstørrelse
  • Nærgrense på 30 mm
  • Stille og jevn fokusering
  • Optisk bildestabilisator med hybrid bildestabilisering
  • Sirkulær blenderåpning med 7 lameller gir jevn bokeh
  • Super Spectra-belegg
  • Unik objektivdesign utviklet for makrofotografering

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

* utenom EOS 10D, D30, D60