Forevige historier i strålende kvalitet med EOS M100 – Canons nye speilløse kamera med elegant design

Oslo, 29. august 2017 – Canon, en verdensledende produsent av bildeløsninger, lanserer i dag EOS M100. Det nye, speilløse EOS-kameraet med kompakt, elegant design og flere tilkoblingsmuligheter, leverer enestående bildekvalitet.

EOS_M100_Gray_Front_EF-M_55-250mm_IS_STM.jpg

EOS M100

EOS_M100_Gray_Front_LightBlue_Jacket_EF-M_15-45mm_IS_STM.jpg

EOS M100 Light Blue Jacket

Unleash your creative vision
Kompakte EOS M100 tar du enkelt med deg overalt slik at du alltid er klar til å fange hverdagens spontane øyeblikk og livets mange hendelser. Kameraet har en rekke kreative filtre og trådløs tilkobling som gir deg mulighet til å ta flotte bilder og laste dem opp direkte til sosiale medier i løpet av noen sekunder.

Virkeliggjør dine kreative visjoner
EOS M100 er et utmerket valg for deg som vil slippe løs kreativiteten og ta fotograferingen et steg videre. Du kommer raskt i gang med nye EOS M100 takket være intuitiv berøringsskjerm og kreative filtre, noe som gjør det enkelt å veksle mellom smarttelefonen og kameraet. Om du vil gjøre bakgrunnen uskarp eller gjøre motivet lysere, har EOS M100 forklaringer på skjermen og gjør det enkelt å sette seg inn og bruke kameraets innstillinger slik at du får profesjonelle bilder du vil ta vare på for alltid.

Om du lager videoblogg eller tar en “selfie” som du vil dele med det samme, har EOS M100 en praktisk skjerm som vippes opp og et eget selvportrettprogram som gjør det enklere å lykkes på første forsøk. Funksjonen Glatt hud har fem ulike nivåer av forbedret glød som gir bildene en perfekt finish om du bruker selvportrettprogrammet eller tar bilde av vennene dine.

Høy kvalitet, kompakt design
Kompakte EOS M100 gir deg den nyeste teknologien som du vanligvis ville forvente å finne på avanserte proffkameraer. Kameraet er klart til opptak på et øyeblikk slik at du kan forevige flyktige øyeblikk idet du oppdager dem. Med EOS M100 trenger du aldri inngå kompromiss når det gjelder bildekvaliteten. Kameraet tar skarpe bilder med klare farger som stiller det meste annet i skyggen – om du tar bilder i svakt lys eller i skarpt sollys. Stillbilder og filmer med sylskarp presisjon er heller ingen sak, selv bilder i bevegelse blir skarpe.

Brukervennlig
Med enkle instruksjoner på skjermen får du raskt taket på de ulike opptaksprogrammene og innstillingene, og kan forevige verden rundt deg på en proff måte. Kameraet har intuitiv berøringsskjerm som betjenes på samme måte som smarttelefonen, noe som gjør det hele enda mer brukervennlig. Du kan bla gjennom bildene og zoome inn og ut i avspillingsmodus med en enkel fingerbevegelser på skjermen.

Tilpass kameraet til din stil
Kameraet finnes i sort, hvitt og grått, og du kan velge blant ni veskefarger slik at du får et kamera tilpasset din personlige smak. Du kan mikse og matche kameraveskene for å gi kameraet ditt det lille ekstra – om du foretrekker elegant sort eller frisk turkis. Fest en rem på kameraet slik at du kan bære det over skulderen eller rundt halsen for praktisk og sikker bruk når du fotograferer mens du er på farten. Med en rekke vesker og remmer å velge blant kan du få din helt egen design.

Tilkoblingsmuligheter
Med Wi-Fi- og Bluetooth-tilkobling er det lekende lett å laste opp bilder til Instagram og Facebook. Når du er tilkoblet kan du overføre bilder direkte til telefonen ved hjelp av Canons Camera Connect-app på iOS- og Android-enheter1, uten å måtte ta i kameraet. Med denne praktiske tilkoblingen kan du enkelt sikkerhetskopiere bilder og filmer til nettskyen når du har Wi-F-tilgang, og du slipper å bekymre deg for å miste gode minner.

Kompatibelt med det meste
Med EOS 100M kan du velge objektiv basert på motiv. Om du tar landskaps- eller portrettbilder, kan du enkelt bytte til et objektiv som passer dine behov. Objektivene til EOS M-serien er som kameraene, små og lette, slik at du enkelt kan ta dem med på ditt neste fotoeventyr. Ønsker du enda flere valgmuligheter, kan du med en fatningsadapter bruke hele utvalget av EF- og EF-S-objektiver2, noe som gjør det enkelt å bytte objektiver etter hvert om du trapper opp fotograferingen.

Med dette moderne kvalitetskameraet kan du fange verden på nye og spennende måter. EOS M100s kreative filtre og høye bildekvalitet tar hverdagsfotograferingen til nye høyder og sørger for at hvert eneste bilde fortjener en plass i Instagram-feeden din. EOS M100 er et opplagt valg når du vil forevige varige minner i høy kvalitet som du kan dele med venner og familie. Det kompakte, lette kamerahuset gjør det til et utmerket verktøy for å fange livets mange øyeblikk.

1Krever operativsystemet iOS 8.4 (eller nyere) eller Android 5.0 (eller nyere)

2Objektiver og fatningsadapter må kjøpes separat.