Kom tettere på reiseopplevelsene med Canons nye PowerShot SX740 HS med 40x superzoom

Oslo, tirsdag 31. juli 2018 – Canon lanserer i dag et av markedets mest kompakte reisekameraer med hele 40x optisk zoom (24–960 mm), PowerShot SX740 HS, som gjør det enklere for ferierende å komme tettere på severdighetene uten å måtte ha med seg flere objektiver. Det nye reisekameraet i lommeformat kan også skilte med videoopptak i 4K Ultra HD-oppløsning, Wi-Fi² og Bluetooth®-tilkobling¹ til smarttelefoner³ og en rekke intuitive, automatiske innstillinger som er perfekt for familier og feriereisende som vil ha et praktisk pek-og-knips-kamera.

Med 4K Ultra HD-oppløsning i et kompakt kamerahus er PowerShot SX740 HS et perfekt valg til reisen

Det avanserte, kompakte superzoom-kameraet har ZoomPlus-teknologi som øker kameraets 40x optisk zoom digitalt til 80x. Den kraftige kombinasjonen av Canons nyeste DIGIC 8-prosessor og CMOS-sensor gjør det enkelt å få skarpe, fargerike bilder og videoer i høy oppløsning på både kort og lang avstand i alle slags lysforhold.

Med PowerShot SX740 HS' videoopptak i 4K Ultra HD og femakset bildestabilisering, kan du forevige ferieminnene i minste detalj - også på avstand eller mens du beveger deg. PowerShot SX740 HS kan også gjøre intervallopptak i 4K Ultra HD-oppløsning – perfekt når du vil forevige en vakker solnedgang. Du kan også hente ut stillbilder på ca. 8 megapiklser av spesielle øyeblikk fra et 4K Ultra HD-videoopptak.

Canon PowerShot SX740 HS' raske autofokus og respons gjør det enkelt å fange spontane øyeblikk og serieopptak med 10 bilder i sekundet og sikrer at ferieopplevelsene følger med hjem som flotte bilder. PowerShot SX740 HS leveres med elegant sort eller sølvfarget kamerahus, noe som vil appellere til trendbevisste feriereisende.

På reise er det kanskje ekstra viktig å kunne dele og lagre unike øyeblikk, og det gjør du enkelt med nye PowerShot SX740 HS. Kameraet integreres enkelt med smartenheter ved hjelp av gratisappen Canon Camera Connect som er kompatibel med iOS og Android.

Du kan overføre bilder og videoer automatisk fra kameraet til smartenheter for enkel publisering i sosiale medier, noe som gir en sømløs prosess fra opptak til deling. Du kan i tillegg lagre innhold på Canons nettskytjeneste Irista eller synkronisere automatisk og trådløst til PC og Mac.

Canon PowerShot SX740 HS har også Wi-Fi-2 og konstant Bluetooth®-tilkobling1 som gjør det enkelt å opprettholde forbindelsen til kompatible iOS- eller Android-enheter3 og du kan merke bildene med GPS-informasjon slik at du kan kartlegge reisene dine. Reiser du alene, kan du ta selfier med Selvportrett-programmet og bruke LCD-skjermen som kan vippes opp ca. 180 grader, til å perfeksjonere komposisjonen.

Canons kraftige DIGIC 8-prosessor styrer mange av de avanserte kamerainnstillingene på PowerShot SX740 HS, slik at du enkelt kan peke og ta bilder på hele 20,3 megapiksler, mens Hybrid Auto-programmet setter sammen dagens bilder til en film. Zoom Framing Assist justerer automatisk zoom eller fokus på ansikter for å få best mulig bildekomposisjon.

Med 40x optisk zoom, superrask DIGIC 8-prosessor og detaljert 4K Ultra HD-oppløsning i et kompakt lommeformat er Canon PowerShot SX740 HS den ultimate alt-i-ett-løsningen for å bevare ferieminnene som skarpe, detaljrike bilder.

Canon PowerShot SX740 HS kommer for salg i august 2018.

Du finner mer informasjon på: https://www.canon.no/cameras/powershot-sx740-hs/

Sentrale fordeler:

• 40x optisk zoom i et kompaktkamera i lommeformat.
  • Forevige minnene i video med fantastisk 4K Ultra HD-kvalitet.
  • Intelligente funksjoner gir flotte bilder på en enkel måte.
  • Enkel tilkobling for deling i sosiale medier.

Esken inneholder følgende:

• PowerShot SX740 HS (finnes i sort og sølv)
  • Håndrem WS-800
  • Batteripakke NB-13L
  • Batterilader CB-2LHE
  • Strømledning
  • Brukerveiledning

Fotnoter:

1 Utstyrt med Bluetooth® Low Energy-teknologi. Bluetooth®-ordmerket og -logoene er registrerte varemerker som eies av Bluetooth SIG, Inc. Canon Inc. bruker disse merkene under lisens. Andre varemerker og varenavn tilhører de respektive eierne. Må pares med kompatible enheter.

2 Wi-Fi: Se spesifikasjonene for detaljert informasjon.

3 Mobiltelefoner: Kompatibel med iOS- og Android-enheter med Canon Camera Connect-appen. Se spesifikasjonene for detaljert informasjon.