70 prosent av pressekameraene i sluttspillet i Rugby World Cup 2019 var Canon-kameraer

Oslo, 21. november 2019 – Canon melder i dag at selskapet hadde en andel på om lag 70 prosent av kameraene¹ som ble brukt av pressen under sluttspillet i Rugby World Cup 2019. Gjennom hele turneringen har utstyr fra Canon hjulpet profesjonelle fotografer med å fange avgjørende øyeblikk, og bidratt til en vellykket turnering.

Toppmodell i EOS-serien
EOS-1D X Mark II

Fotografer som foreviger
avgjørende øyeblikk

Profesjonelle fotografer krever omfattede bistand fra kameraprodusentene, inkludert den nyeste og beste teknologien, ytelse i toppklasse, personlig tilpasset service og et solid supportnettverk.

Canon er aktive i kulissene på en rekke ulike sportsarrangementer. Målet er å sikre «null nedetid» for profesjonelle fotografer, slik at de aldri må stoppe opp og miste viktige øyeblikk. Canon har gjennom flere tiår opparbeidet seg et solid omdømme og tilbudt et bredt spekter av tjenester til journalister i fremste linje. Takket være denne innsatsen var om lag 70 prosent av kameraene1 som ble brukt av pressefotografer under sluttspillet i Rugby World Cup 2019, fra Canon.

Kampene i turneringen ble spilt på tolv ulike steder. Canon som var offisiell sponsor, ønsket å bidra til en vellykket turnering og satte derfor opp servicestasjoner på samtlige stadioner for å kunne tilby raskt vedlikehold og reparasjon av utstyr. I tillegg tilbød selskapet tjenester som nødreparasjon på stedet og utlån av utstyr.

Canon vil fortsette arbeidet med å utvikle konkurransedyktige og pålitelige produkter, og gjennom slik journaliststøtte på stedet som vedlikehold av utstyr, bidra til videreutvikling innen foto- og videouttrykk.

Kommentar fra Paul Gilham, Director of Getty Images, offisielt fotobyrå for RWC 2019 og bruker av kamera-servicetjenesten:

«Getty Images er glade for å kunne arbeide videre med Canon som er offisiell Rugby World Cup-partner. Våre fotografer krever banebrytende teknologi og et kamera de kan stole på. Canons fantastiske service og support under turneringen i Japan, sørget for at våre fotografer hadde utstyret som krevdes for å fortelle historien om Rugby World Cup og bevare de ikoniske øyeblikkene for ettertiden.»

1 Gjennomsnitt av data samlet inn fra de åtte kampene i sluttspillet. Basert på undersøkelse utført av Canon.
™ © Rugby World Cup Limited 2015. Med enerett.